Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Lillan är nu snart fyra månader, stabil i nacken och ganska sjalvan (dock föredrar hon att ha huvudet instoppat fortfarande). Vågar man testa ryggknyt på henne nu med vävd sjal? Tips på bra knytning där hon kan ha huvudet instoppat? Som man klarar själv?
Självklart! Bästa knytningen för att stoppa in huvudet är nog omslutet kryss, men det kan vara lite trixigt att få till. Enklast är ryggsäck tycker jag, drar man åt överkanten ordentligt blir det bra huvudstöd där också.
Kristina skrev:Självklart! Bästa knytningen för att stoppa in huvudet är nog omslutet kryss, men det kan vara lite trixigt att få till. Enklast är ryggsäck tycker jag, drar man åt överkanten ordentligt blir det bra huvudstöd där också.
Tack tack!
Jajemän, det vågar du! Bar min 7-veckors på ryggen idag (någon variant av ryggsäck), hon sov i mer än tre timmar så jag fick ta ur henne för modern behövde amma :) Men eftersom hon inte är superstadig i nacken fick pappan hjälpa till att få upp henne, ner går bättre själv. Men tycker ändå det är mysigare på magen...
jag rekommenderar ryggomslut. http://www.edenbaby.se/pages/ryggomslut.php

det är inte för tidigt att testa, men jag rekommenderar att hålla till på mjukt underlag och/eller ha någon till hands som kan hjälpa till första gångerna. mina första ryggknytningsförsök gick inte så bra :oops: även om jag numera tycker att det är ganska enkelt.
Majaå skrev:Jajemän, det vågar du! Bar min 7-veckors på ryggen idag (någon variant av ryggsäck), hon sov i mer än tre timmar så jag fick ta ur henne för modern behövde amma :) Men eftersom hon inte är superstadig i nacken fick pappan hjälpa till att få upp henne, ner går bättre själv. Men tycker ändå det är mysigare på magen...
Ahh Kräver instruktion på tisdag! :tumup: Visst är det mysigare på magen men nu börjar hon bli stor och lite ivägen ibland. Men jag lyckas faktiskt extremt bra med omslutet kryss på magen nu med min trikåsjal och det är såååå mycket lättare än att göra en "klassisk" trikåknytning! Blir rätt varje gång!
diddeldi skrev:jag rekommenderar ryggomslut. http://www.edenbaby.se/pages/ryggomslut.php

det är inte för tidigt att testa, men jag rekommenderar att hålla till på mjukt underlag och/eller ha någon till hands som kan hjälpa till första gångerna. mina första ryggknytningsförsök gick inte så bra :oops: även om jag numera tycker att det är ganska enkelt.
Jag testade i sängen idag och kom så långt att hon va på ryggen innan hon började protestera vilt. Men det känns VÄLDIGT ovant :?
Jag satte den! Fick upp henne i en helt godkänd knytning på ryggen (dock för långt ner) HELT SJÄLV!

Majaå - ovärdelig instruktion! Tack! Fuskade dock och knöt fast henne med en knut på magen innan jag gav mig på att fördela tyget över hennes rygg och sånt ;-)

Å jag tog trikåsjalen för den kändes mer hanterbar ;-) Men ändå!
:vågen: :app:

Jag knyter alltid på bröstet innan jag för bak tamparna och knyter färdigt. Knuten stör mig inte och jag tycker det känns tryggt.
Sofie skrev::vågen: :app:

Jag knyter alltid på bröstet innan jag för bak tamparna och knyter färdigt. Knuten stör mig inte och jag tycker det känns tryggt.
När, det kändes som om man kunde andas ut lite när den knuten va klar :) Nör jag testade utan va jag så nervös att jag fick kramp i både ben och rumpa! :lol:
FrokenG skrev:Jag satte den! Fick upp henne i en helt godkänd knytning på ryggen (dock för långt ner) HELT SJÄLV!
Grattis! Vad snabbt du lärt dig! :vågen:
FrokenG skrev: Majaå - ovärdelig instruktion! Tack! Fuskade dock och knöt fast henne med en knut på magen innan jag gav mig på att fördela tyget över hennes rygg och sånt ;-)
Du är så välkommen så, hjälper gärna till igen!
Finns för övrigt inget fusk, tycker jag, allt som funkar och känns bra är toppen! :tumup:
FrokenG skrev: När, det kändes som om man kunde andas ut lite när den knuten va klar :) Nör jag testade utan va jag så nervös att jag fick kramp i både ben och rumpa! :lol:
:lol: Jag märkte aldrig att du var nervös, kanske aningen stel i benen bara. Gunga på du bara :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?