Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Just nu har jag en trött och trygg sovande liten bebis på ryggen. Det är så himla mysigt verkligen. :heart:
Jag är så himla glad att jag hittat bärandet. Det är så himla mysigt. Och det blir mer och mer obegripligt att tänka på de där föräldrarna som bara vill lägga ifrån sig sina ungar hela tiden (vagn, spjälsäng, babysitter, filt osv). Bebistiden är så kort och det är ju världens MYSIGASTE att känna sin lilla unge somna tryggt i sjal eller sele. :loving:
Vad bra man har det ibland :vågen:
Å, vad härligt att höra! Håller med om att det är så himla kort tid, märkte det med första som redan innan hon blev ett och ett halvt absolut inte ville bli buren längre. Tur att jag fått en liten till att mysbära :D
Visst har vi det bra! Jag njuter varje gång jag får bära sonen, känns verkligen som att vi hör ihop när han sitter nära nära. För att inte tala om att mamman smälter när han går och hämtar selen och hoppar framför mig med den för att han vill upp. Bara passa på att njuta medan man fortfarande får bära! :heart:
kronärtskocka skrev:Visst har vi det bra! Jag njuter varje gång jag får bära sonen, känns verkligen som att vi hör ihop när han sitter nära nära. För att inte tala om att mamman smälter när han går och hämtar selen och hoppar framför mig med den för att han vill upp. Bara passa på att njuta medan man fortfarande får bära! :heart:
ÅH! Fining! :loving:
FrokenG skrev:Jag instämmer. Märker att jag snöat in ordentligt på detta nu men kom i kväll på att det är helt ok :) Vi ska inte ha fler barn och det innebär att detta är min sista chans att bära så jag ska göra det fullt ut och med glädje.
:heart: Att ha en bebis nära är snudd på meningen med livet. *frälst*

(Jag vill helst inte tänka tanken på att lillebror skulle bli sista sjalbarnet hemma hos oss. Om sambon börjar argumentera med det i åtanke kommer jag lätt gå med på hans dröm om 3-4 barn. :lol: )
Tänk vad olika man är! Jag är glad att jag läst teoretiskt innan mitt barn föddes om bärandes fördelar, för jag kände verkligen otroligt sällan det där ni beskriver. Jag hade sällan samvete till att lägga ifrån mig Agnes, men det var nog sponant vad jag kände för ofta.

När vi var barnvakt för några veckor sedan och jag såg min fru skumpa omkring med en lite mindre bebis i sjalen och försökte söva den där fick jag ont i magen nästan när jag tänkte tillbaka på alla timmar av kämpande med att försöka söva bärandes (det var i och för sig egentligen kanske sövandet som var det jobbigaste och inte bärandet i sig, men eftersom det oftast inte gick att söva alls utan att bära så färgade de jobbiga sövningarna av sig på allt bärande på mig. Skrik och krångel var det mest hela tiden, och även när hon började gå att bära vaken utan att hon skrek så var det ju en ständig oro att inte hinna hem förrän hon skulle börja skrika och vägra sitta där mer)

Men samtidigt är jag också glad för sjalen rent själviskt också, och inte bara för att det är nyttigt för barn att bli burna, för utan den hade vi inte tagit oss ut alls de första månaderna, med den gick det ju att gå sedan hon skrikit sig till sömns i alla fall, med vagnen gick det inte alls.
Idag kändes det extraskönt med sjalen... En potentiell medryttare skulle komma och provrida min häst.
Vädret idag var uruselt, blåst och regn och kallt.
Men tack vare sjalen var det inga problem, Arve satt på min mage hela tiden och med en stor vattentät jacka över oss båda hade han de varmt och torrt, till skillnad från mig som stod ute i ovädret :shock: (hittade ingen "dränkt-katt-smiley")

/Bianca
Bianca skrev:Idag kändes det extraskönt med sjalen... En potentiell medryttare skulle komma och provrida min häst.
Vädret idag var uruselt, blåst och regn och kallt.
Men tack vare sjalen var det inga problem, Arve satt på min mage hela tiden och med en stor vattentät jacka över oss båda hade han de varmt och torrt, till skillnad från mig som stod ute i ovädret :shock: (hittade ingen "dränkt-katt-smiley")

/Bianca
Perfekt! :vågen:
Sanna81 skrev:Tänk vad olika man är! Jag är glad att jag läst teoretiskt innan mitt barn föddes om bärandes fördelar, för jag kände verkligen otroligt sällan det där ni beskriver. Jag hade sällan samvete till att lägga ifrån mig Agnes, men det var nog sponant vad jag kände för ofta.

När vi var barnvakt för några veckor sedan och jag såg min fru skumpa omkring med en lite mindre bebis i sjalen och försökte söva den där fick jag ont i magen nästan när jag tänkte tillbaka på alla timmar av kämpande med att försöka söva bärandes (det var i och för sig egentligen kanske sövandet som var det jobbigaste och inte bärandet i sig, men eftersom det oftast inte gick att söva alls utan att bära så färgade de jobbiga sövningarna av sig på allt bärande på mig. Skrik och krångel var det mest hela tiden, och även när hon började gå att bära vaken utan att hon skrek så var det ju en ständig oro att inte hinna hem förrän hon skulle börja skrika och vägra sitta där mer)
Men samtidigt är jag också glad för sjalen rent själviskt också, och inte bara för att det är nyttigt för barn att bli burna, för utan den hade vi inte tagit oss ut alls de första månaderna, med den gick det ju att gå sedan hon skrikit sig till sömns i alla fall, med vagnen gick det inte alls.
:heart: klart det var jobbigt att bära när det var så. Men förstås mycket bättre för bebis att skrika i sjal än i vagn. Strongt gjort att orka fortsätta bära!

Hos oss brukar det ofta vara så att bebis skriker tills hon hamnar i sjalen, sen tar det 1-5 minuter och sen tvärsomnar hon. Så fort jag börjar knyta (om jag bär i vävd) brukar hon slappna av i hela kroppen och liksom luta sig mot mig sådär trött-gosigt :loving:
Av Hell Cat
:loving: Det är så mysigt och härligt att bära
Jag tänker också ofta på det praktiska med att bära; inget kånkande på stor tung vagn inne i stan (Lund är verkligen inte anpassat för barnvagnar med trappor in till nästan varenda butik), ha båda armarna fria till diverse sysslor, kunna gå på skogspromenader med hunden (det gör jag INTE med vagn!) osv..

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?