Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mosan
Igår kom jag på att jag hade en afrikansk kanga i ett tunt bomullstyg och försökte knyta upp Puffen på ryggen i den 2 ggr men han bara sprattlade, grog ner benen och gled ner. Det kändes som han trillade ner under rumpan. Har jag för liten rumpa eller vad gör jag för fel? :hmm:
Användarens profilbild
Av Asia
jag tycker det är skitsvårt att få det att sitta bra. det blir liksom för löst och så tycker jag det känns så osäkert när man inte knyter! :lol: men bevisligen funkar det ju för miljontals kvinnor :lol:
Användarens profilbild
Av Svampp
Kom på att jag fick en kanga av mina föräldrar när de varit i Zanzibar, men testade och den är 10-15 cm för kort för att det ska funka, den är ca 150 cm lång... kommer ihåg nu att mamma sa nåt om att den var kortare än den skulle vara, typiskt... Det känns ju som det perfekta sättet att bära i sommar. Nån som vet om Indiska fortfarande säljer kangas? Vill gärna testa, men har inte råd att lägga 3-400 kr på ytterligare en sjal, och vill ju ha en fiiin, inte bara lakansväv ;)
Användarens profilbild
Av moggleif
Detta måste man ju lära sig. Gillar ringsjal men detta ser ju klart häftigare ut. Gillar de icke-knytningarna som de som verkligen vet hur man bär gör. Bara vrida in liksom, på samma sätt som man virar en handduk runt kroppen.

Dorotea, du får visa nästa gång vi ses. Ska försöka öva innan. Ett barnlakan funkar ju tydligen...
Användarens profilbild
Av Svampp
moggleif: Det är helt häftigt hur bra det funkar! Har testat flera gånger nu med en bit lakansväv och skruttan tycker det är skoj och det går snabbt och lätt. Ända trixet är väl att få det tillräckligt spänt för att det ska kännas helt säkert, men tror det mest är en känsla: Tycker inte att det är några svårigheter att bara vika in istället för att knyta trots att jag är helt ovan.
Användarens profilbild
Av moggleif
Försökt flera gånger med ett badlakan. Skulle vara smidigt att köra med i badhuset. Gissa att man skulle få blickar på sig också. :lol:
Men det blir inget bra. Går inte att knyta handduken och om jag försöker liksom vika in eller vira så fastnar det liksom inte. Men det korta stunden det funkar så känns det riktigt bra. Måste komma på knepet. Kollat på flera filmer men det vill sig inte riktigt.

Någon som har något litet knep för att sätta dit överdelen? Underdelen sitter bättre.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?