Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har i uppgift att skriva lite om något av tygerna jag har använt till min kurs och tänkte att jeanstillverkning måste det ju finnas tonvis av på internet, men jag hittar inget :?
Jag vet ju att det finns en del textilnördar här, finns det möjligen någon som har någon länk eller någon bok som den kan tänka sig att skanna lite ur? :help:

Och jag har som vanligt skjutit på de tråkigaste uppgifterna, så det är rätt bråttom :roll:
Tyvärr är det nog inte så mycket miljöaspekten utan med hur själva beredningen går till, vilken teknik som tyget vävs med osv det gäller. Det kanske finns med något i dina länkar, ska kolla senare. Just nu håller jag i panik på med bystinsnittsförflyttningar och annan rolig mönsterkonstruktion :lol:
melon skrev:Denim är ju kypert, ska kolla om jag har info i min textilbok hemma. Går det bra med engelska?

Nu blir jag nyfiken på var du ska flytta bystsnittet, till varsomhelst på överdelen? Spännande!
Jag ska göra bystinsnitt från sida, ärmhål, halsringning (inte på samma mönster dock :lol: ) Gör det på nerskalade modeller av grundmönstret i boken mönster och konstruktioner för damer :D Fast nu har jag gått över till amning och ev. byxkonstruktion.

Engelska går nog bra, hoppas jag. Jag tror inte att det behöver vara någon jättelång text, lite allmänt sådär :D
melon skrev:Det står inte jättemycket: Durable woven cotton twill, originally with an indigo dyed warp and white weft (blue denim). For jeans, leisurewear and workwear.

Och sen står det med under sjuttiotalet :lol:
hehe, lite mer kanske jag behöver :lol:
kvarnvik skrev:
melon skrev:Det står inte jättemycket: Durable woven cotton twill, originally with an indigo dyed warp and white weft (blue denim). For jeans, leisurewear and workwear.

Eller hur :lol: Har ni ingen kurslitteratur som tar upp det ni behöver? "Internet" känns ju inte som någon jättesäker källa.
melon skrev:
kvarnvik skrev:

Eller hur :lol: Har ni ingen kurslitteratur som tar upp det ni behöver? "Internet" känns ju inte som någon jättesäker källa.
Jag gissar att det kanske finns i clothing technology som vi har som kursbok i materiallära, men jag är ju en slö och snål en, så jag har inte köpt boken, utan kopierade bara de kapitel som vi hade tenta på :oops:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:

Jag gissar att det kanske finns i clothing technology som vi har som kursbok i materiallära, men jag är ju en slö och snål en, så jag har inte köpt boken, utan kopierade bara de kapitel som vi hade tenta på :oops:
Ajabaja :this: Fast det är den boken jag har citerat ifrån :Hahaa:

Jag googlade och hittade följande på första träffen: http://www.teonline.com/knowledge-centr ... denim.html
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:

Jag googlade och hittade följande på första träffen: http://www.teonline.com/knowledge-centr ... denim.html
:urule:
Jag har ju såklart inte googlat på engelska :rodna:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:

:urule:
Jag har ju såklart inte googlat på engelska :rodna:
Vassego! Engelska är det enda alternativet :mrgreen:
Har förstås inga bättre råd än att googla på engelska så här på rak arm. Nu fick jag dessutom väldigt dåligt samvete för att jag aldrig skickade något om mikrofibrer till dig. Är det fortfarande aktuellt?

Vad är det du vill veta om denimtillverkningen?
Moson skrev:Har förstås inga bättre råd än att googla på engelska så här på rak arm. Nu fick jag dessutom väldigt dåligt samvete för att jag aldrig skickade något om mikrofibrer till dig. Är det fortfarande aktuellt?

Mikrofibrerna har jag lagt på is ett tag och tänkte ta tag i under sommaren, återkommer gärna då :D

Om denimen skulle jag bara vilja ha lite kort om själva beredningsprocessen, vävningen osv. Det finns säkert i melons länk, men jag måste ha drabbats av akut amningshjärna, för jag får inte ut någonting när jag försöker läsa, och lika obegripligt blev det med google translate :roll:
kvarnvik skrev:
Moson skrev:Har förstås inga bättre råd än att googla på engelska så här på rak arm. Nu fick jag dessutom väldigt dåligt samvete för att jag aldrig skickade något om mikrofibrer till dig. Är det fortfarande aktuellt?

Mikrofibrerna har jag lagt på is ett tag och tänkte ta tag i under sommaren, återkommer gärna då :D

Om denimen skulle jag bara vilja ha lite kort om själva beredningsprocessen, vävningen osv. Det finns säkert i melons länk, men jag måste ha drabbats av akut amningshjärna, för jag får inte ut någonting när jag försöker läsa, och lika obegripligt blev det med google translate :roll:
Försök inte med google translate på de här sidorna ;) men du kanske kan hitta något. Det är för övrigt en intressant blogg att följa :tumup:
http://www.fashion-incubator.com/archiv ... ans-jeans/
http://www.fashion-incubator.com/archiv ... m-quality/
http://www.fashion-incubator.com/archiv ... ctor-pt-1/
I boken om textila varutermer står bara att denim är en varpkypert med färgad varp och vit väft.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?