Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mymlan
Enid skrev:Jag har börjar bära nästan uteslutande afrikanskt men med knut och kortsjal istället för handduk. I helgen bar jag A 4år och 16kg tvärs över östermalm i sthlm (gissa om jag fick blickar :Hahaa: :wink: ). Jag märker att jag orkar längre och får bättre hållning, dessutom tynger det varken på höfterna eller axlarna som i vanliga fall är problemområden för mig :tumup: . Och det går så mycket snabbare att knyta än långsjal så barnen behöver inte ligga still lika länge som med långsjalsknyt på ryggen. Stadigt som in i norden är det också, stora starka A kunde inte ta sig ur/ner själv när han ville men jag tyckte han skulle sitta kvar. Bara fördelar helt enkelt :wink: . En Indio kortsjal knyter jag med, lagom "kardborrig" och perfekt längd för mig, Zara funkar också bra för den ungefär samma struktur. Jag har försökt med slätare sjalar förut men det funkade INTE.
Åh har du ingen bild?
Användarens profilbild
Av Moson
Jag med E på ryggen förra sommaren. :loving:
Bild
Av Enid
mymlan skrev:
Enid skrev:Jag har börjar bära nästan uteslutande afrikanskt men med knut och kortsjal istället för handduk. I helgen bar jag A 4år och 16kg tvärs över östermalm i sthlm (gissa om jag fick blickar :Hahaa: :wink: ). Jag märker att jag orkar längre och får bättre hållning, dessutom tynger det varken på höfterna eller axlarna som i vanliga fall är problemområden för mig :tumup: . Och det går så mycket snabbare att knyta än långsjal så barnen behöver inte ligga still lika länge som med långsjalsknyt på ryggen. Stadigt som in i norden är det också, stora starka A kunde inte ta sig ur/ner själv när han ville men jag tyckte han skulle sitta kvar. Bara fördelar helt enkelt :wink: . En Indio kortsjal knyter jag med, lagom "kardborrig" och perfekt längd för mig, Zara funkar också bra för den ungefär samma struktur. Jag har försökt med slätare sjalar förut men det funkade INTE.
Åh har du ingen bild?
Nope, det överlät jag till de gloende 8) .
Av FruFrid
Hur knyter man? Jag vill också kunna!
Användarens profilbild
Av Mosan
[quote="Maddemoa"]Var bara tvungen att testa!
Känns som om han hamnar lite långt ner med det är väl för att jag är van att knyta omslutet så högt att han kan kika över min axel.
Bild[/q

Vad fina ni är! :love:
Precis sådär har jag också känt att han hamnar så långt ner. Kanske bara är ovana...
Av MariaKB
Jag bär ofta i handduk efter att vi har duschat, då är han varm, fuktig och naken dessutom och sitter verkligen som fastklistrad på min rygg.

Bär också andinskt (som den peruanska kvinnan över, har ett blogginlägg om det här- ofta använder jag den metoden med ett stort lakan som jag viker på diagonalen, jättestabilt och É gillar nog den allra mest av alla knytningar eftersom han hamnar så högt upp).

Ofta bär jag också på ryggen helt utan sjal, vi har övat på det länge och han är jättebra på att klamra sig fast som en liten apa. Svingar honom över axeln och har ena handen lätt under hans bak, det är inte jättepraktiskt men mer praktiskt än att bära på höften tycker jag. Passar när jag är ute och har glömt sjalen hemma.
Användarens profilbild
Av Mosan
MariaKB skrev:Jag bär ofta i handduk efter att vi har duschat, då är han varm, fuktig och naken dessutom och sitter verkligen som fastklistrad på min rygg.

Bär också andinskt (som den peruanska kvinnan över, har ett blogginlägg om det här- ofta använder jag den metoden med ett stort lakan som jag viker på diagonalen, jättestabilt och É gillar nog den allra mest av alla knytningar eftersom han hamnar så högt upp).

Ofta bär jag också på ryggen helt utan sjal, vi har övat på det länge och han är jättebra på att klamra sig fast som en liten apa. Svingar honom över axeln och har ena handen lätt under hans bak, det är inte jättepraktiskt men mer praktiskt än att bära på höften tycker jag. Passar när jag är ute och har glömt sjalen hemma.
:love: Vad bra du beskrivit om tekniken och vilken fin blogg!
Användarens profilbild
Av Svampp
Häftigt vad som går att göra! Tränar för fullt på kangas varianten med en nalle eftersom lilltjejen är på promenad med pappa just nu. Sen blir det nog tvångsträning för henne med ;) Inte lätt att vara barn när man har mammor som är bärgalna :twisted:
Användarens profilbild
Av Cisco
Blir så otroligt fascinerad av ert handduks-bärande!! Så praktiskt på stranden att slippa släpa med sig massa bärdon!
MariaKB skrev:Jag bär ofta i handduk efter att vi har duschat, då är han varm, fuktig och naken dessutom och sitter verkligen som fastklistrad på min rygg.

Åh, din blogg är anledningen att vi fick upp ögonen för ec! Så kul att hitta dig här :D Brukar gå in och läsa din blogg, tycker du skriver så engagerat om intressanta saker! :tumup: Har inte lämnat nåt avtryck än dock :oops:

Det där med att han klamrar sig fast, det är ju också fascinerande. Tycker att vi har burit Smulan mycket, men det finns inte tillstymmelse till det hos tösen (hon är 4,5 månad...). Något tips?

Förlåt den lilla trådkapningen! :oops:

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?