Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FrokenG
Jag börjar få svårt att få en perfekt knytning med lillan i trikåsjalen. Funkar det att knyta på samma sätt som med en vävd sjal, dvs att man knyter på barnet? Hon sover nu så jag vill inte testa :)
Om du menar att knyta omslutet kryss där du först knyter, sätter i barnet och sedan knyter färdigt funkar det jättebra. Jag har föredragit den knytningen med både trikå och vävd eftersom det då är lättare att få det tillräckligt stramt. Bara pröva!
Av FrokenG
kronärtskocka skrev:Om du menar att knyta omslutet kryss där du först knyter, sätter i barnet och sedan knyter färdigt funkar det jättebra. Jag har föredragit den knytningen med både trikå och vävd eftersom det då är lättare att få det tillräckligt stramt. Bara pröva!
Perfekt! Tack! Ja, ju mer lillan växer så blir det antingen för löst eller för hårt. Då ska vi lära oss en ny knytning i dag då :-)
Av FrokenG
Kan tillägga att det va helt underbart! Kändes som om hon satt mycket bättre, mer stabilt men inte så tajt som det blir i trikåsjalen om man knyter för högt/tajt. Å det jag gillar mest är att det går att justera med henne i. Det är stört omöjligt i vanlig knyt ing med trikåsjalen :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?