Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Emma_oh
Det finns ju en myt om att svenskar är så inbundna och fega men det är folk som frågar mig om sjalen minst en gång i veckan. Det tycker jag är roligt.
och jag stirrar ju själv precis som kotten säger för att jag vill se vilken sjal och knut osv

Jag kommer att tänka på min kompis som jobbar som skådespelare på polishögskolan. Hon hade spelat en misshandlad missbrukartjej, glömde sminka av sig och gick hem genom umeås gator med blåtira och spräckt läpp. Hon märkte att alla stirrade och nu kommer det fina. Hon gick hela vägen hem och tänkte "oj vad snygg jag måste vara idag!" :loving:
Så borde man själv alltid tänka också :app:
FrokenG skrev:Jag och min sambo va good i stan idag med båda ungarna, lillan i sjal på magen. Sambon viskade till mig "märker du hur alla stirrar på dig". Ha ha! Man vänjer sig. Nu om jag märker att någon stirrar så brukar jag bara pussa på lillans huvud sådär mysigt.
Så gör jag också :tumup:
Svampp skrev:Rundabullar: Intressant kommentar. Fick du veta hur man skulle knyta istället? Jag är så varm av mig att alla tips för svalare bärande emottages tacksamt!
:iagree:
Av Rundabullar
Svampp skrev:Rundabullar: Intressant kommentar. Fick du veta hur man skulle knyta istället? Jag är så varm av mig att alla tips för svalare bärande emottages tacksamt!
Hann inte få nåt svar av just den kvinnan för jag skulle på busssen, men jag bor i ett område med många afrikaner och de bär liksom utan knutar, bara som en tubtopp. Inget över axlarna och bara ett enkelt tyg runt både sig och barnet(på ryggen). Mycket mindre tyg än en långsjal som jag hade. Som att ha en sarong virad runt magen, fast över bysten istället..de tvinnar fast tyget. :)

Jag är också en varm typ och bara kotten blir stadig i nacken så jag vågar slänga henne på ryggen ska jag testa att bära som de gör. Har dock inte sett dem bära på magen, bara på ryggen. Då får jag väl äntligen köpa nåt av deras vackra tyger också, SEN lär folk titta och peka! 8)
Användarens profilbild
Av Svampp
Rundabullar: Intressant! Måste komma på hur de gör! Ser ju sjukt smidigt ut! Säg till om du får mer info eller hittar nån bra länk!
Användarens profilbild
Av Svampp
Sanna81: Tack för tipset! Kom dessutom på att jag har en äkta kanga hemma, men den visade sig vara 10-15 cm för kort... tror inte jag kommer få till det med den så får hitta nån ny, synd, jag som blev så taggad! Ser busenkelt ut, men upptäckte när jag provade att det inte var så enkelt ändå ;) Men tror det bara är en övningsfråga, och lillan var inte särskilt samarbetsvillig nu heller =)
Användarens profilbild
Av Svampp
SCSI: Bra tips, ja, det borde ju funka bra! Måste prova!!
Användarens profilbild
Av Majaå
Kotten skrev:Alltså, jag tror att många inbillar sig att folk glor så himla mycket på sjalarna. Man ser ju ändå folk med sjal flera gånger i veckan, varje dag i min stad, så jag tror inte att det är så himla exotiskt.
Jag har flera gånger kommit på mig själv, när jag möter någon med sjal och glor på den, att tänka att "äsch, nu tror hon att jag glor för att jag tycker det är så konstigt med en sjal". Så är det ju inte, jag vill kolla sjalen, mamman och knytningen.

Med andra ord, jag tror att hela den där åh vad det är annorlunda med sjal-grejen är ganska förlegad.

Folk glor mycket helt enkelt.
Tror som du, jag glor också på andra som sjalar och kollar in knytningen för att jag själv är så intresserad av sjalar och knytningar :lol: Ungefär som jag alltid kollar in folks skor när jag ska köpa nya skor, eller folks frisyr när jag själv nyss klippt mig...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?