Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FrokenG
Bor i samma lilla stad som TS och visst tittar folk. Å andra sidan är vi inte många som bär i stan så ser man någon är det oftast ngn man känner (räknar inte in BB). Men vi får mest glada leenden och det jag märkt är att alla gamla tanter blir såååå kärvänliga. Många passar dessutom på att fråga något eller bara säga "å så mysigt det ser ut".
Av LotusMar
Blev i stort sett utskälld av en gammal dam när jag bar 2-månaders sonen i manduca i affären o ammade samtidigt. Hon kom fram till mig och sa "Så GÖR man bara inte!" och var jättesur. Så absurt att jag måste skratta istället för att bli arg.
Användarens profilbild
Av Catti36
När G var bebis och jag bar honom på magen på stan i Sthlm så fick jag bara glada kommentarer och påfallande många blivande mormödrar som ville ha information till sina gravida döttrar! Då önskade jag att jag typ haft en sjalbarnsfolder att dela ut.

Mycket stirrande har det varit, men inget negativt som jag minns. Möjligen "vad jobbigt det verkar" som jag kommenterat med att barnvagnen väger ju typ 10 kilo så den orkar jag inte släpa på...
Användarens profilbild
Av Emma_oh
LotusMar skrev:Blev i stort sett utskälld av en gammal dam när jag bar 2-månaders sonen i manduca i affären o ammade samtidigt. Hon kom fram till mig och sa "Så GÖR man bara inte!" och var jättesur. Så absurt att jag måste skratta istället för att bli arg.
Så gjorde i alla fall jag när krypet var pytte men i sjal, så hon har ju uppenbarligen fel :peace: :wink:
Skönt att du bara skrattade!

Idag hade jag glömt busskortet i jackan som jag hade lagt i ryggsäcken så när jag skulle gå på blev det lite fippligt. Då sa föraren "det är lättare att ha vagn" :siishah:
JO för att släpa upp vagnen på bussen och riskera att det redan är 2 vagnar på så att man får vänta på nästa låter ju så mycket lättare. Ursäkta att jag inte åker gratis... :roll:
Användarens profilbild
Av Bianca
Jag har faktiskt aldrig råkat ut för tråkiga kommentarer eller konstiga blickar när jag har burit Arve.
Nu är han bara 4½ månad så vi har iofs inte hunnit bära så länge... Men hittills har jag bara fått positiva kommentarer :D. Många är nyfikna och frågar om det är tungt, vad jag bär i osv.

Dock har jag upptäckt att man aldrig får så mycket leenden av folk som när man promenerar omkring med bebis på magen, ffa när Arve är vaken och sitter med armar och huvud utanför och kollar sig omkring :heart:

Jag har en svart sjal iofs, vet inte om det blir mer accepterat då?

/Bianca
Användarens profilbild
Av husmodern
Så konstigt! Jag bor i Västerås och folk här är verkligen sånna gloapor, men jag har aldrig märkt av att folk skulle stirra på ett arg sätt, tvärtom! Folk är väldigt nyfikna, men glada och vill gärna komma fram och prata om hur mysigt det ser ut (och att jag har en söt bäbis såklart :loving: ).
Av FrokenG
Jag och min sambo va good i stan idag med båda ungarna, lillan i sjal på magen. Sambon viskade till mig "märker du hur alla stirrar på dig". Ha ha! Man vänjer sig. Nu om jag märker att någon stirrar så brukar jag bara pussa på lillans huvud sådär mysigt.
Användarens profilbild
Av Kharmion
Jag har aldrig uppfattat att någon stirrat, eller över huvud taget brytt sig när jag varit ute. När pappan bär brukar det dock bli en del ooohh-anden och huvudvridningar, och en och annan har pekat.

Jag får anta att han är snyggare än jag, helt enkelt! :wink:
Användarens profilbild
Av nakum
Den första månaden tänkte jag samma sak. Sen vande jag mig och kunde komma på mig själv med att räta till kjolen eller håret när folk glodde, tills jag kom på att jag hade ett barn på ryggen som folk kanske tittade på, och inte en galen frisyr. :wink:
Användarens profilbild
Av SCSI
nakum skrev:Den första månaden tänkte jag samma sak. Sen vande jag mig och kunde komma på mig själv med att räta till kjolen eller håret när folk glodde, tills jag kom på att jag hade ett barn på ryggen som folk kanske tittade på, och inte en galen frisyr. :wink:
...min kompis jag hälsade på i helgen påminde mig om att det är samma sak när man går på stan med en råtta på axeln , eller i tröjan. Jag gick en hel runda på stan och undrade varför folk stirrade på mina bröst innan jag kom på att det skulle kunna ha nåt med den där råttan som tittade fram därimellan att göra... :oops:
Användarens profilbild
Av Kotten
Alltså, jag tror att många inbillar sig att folk glor så himla mycket på sjalarna. Man ser ju ändå folk med sjal flera gånger i veckan, varje dag i min stad, så jag tror inte att det är så himla exotiskt.
Jag har flera gånger kommit på mig själv, när jag möter någon med sjal och glor på den, att tänka att "äsch, nu tror hon att jag glor för att jag tycker det är så konstigt med en sjal". Så är det ju inte, jag vill kolla sjalen, mamman och knytningen.

Med andra ord, jag tror att hela den där åh vad det är annorlunda med sjal-grejen är ganska förlegad.

Folk glor mycket helt enkelt.
Användarens profilbild
Av SCSI
Det beror nog på vilken stad man bor i.
Antalet gånger jag sett nån annan bära i sjal här i norrköping är lätträknade. Och då har det nog uteslutande varit nyfödingar i trikåsjal... jag ser min granne bära i BB emellanåt, det är väl ungefär allt. När jag bytte tåg i sthlm häromdan såg jag däremot ett par bärselar, en långsjal och ett par trikåsjalar på den dryga halvtimmen jag hade mellan tågen...
Av Rundabullar
Jobbigt att bli pekad på. :?

Jag bor utomlands och här bor så mycket olika folk, så få reagerar på bärandet. Men igår var det faktiskt en grannfru från afrika som skakade på huvudet åt min svettiga uppenbarelse och sade att jag "knyter som en vit och det är alldeles för varmt för det nu" :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Svampp
Rundabullar: Intressant kommentar. Fick du veta hur man skulle knyta istället? Jag är så varm av mig att alla tips för svalare bärande emottages tacksamt!

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?