Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FrokenG
Konstigt formulerad rubrik men det jag menar/undrar är om barn som huvudsakligen bärs istället för att åka i vagn går oftare/mer än de som huvudsakligen åker vagn?

Kom att tänka på detta idag när jag sa till en pappa som va nyfiken på sele att "han åker ju inte i vagnen hela tiden" och pappan sa "jo". Kan det va så att det är enklare att alternera mellan gå/sele än vagn/gå? Min kompis kom tex till lekplatsen med sonen gåendes (hon hade selen med sig till honom) och de barn som kom dit i vagn kom just dit - I vagn. Igår va vi ute och gick hela familjen, sonen gick med oss och lillan åkte i sjal. Såg inte ett annat barn va ute och gå utan de vi såg - åkte i vagn.
Användarens profilbild
Av SCSI
nu har vi inte hunnit till att gå här än, men min bonus som vagnades var rätt glad i att hoppa i och ur vagnen och gick gärna vid sidan om vagnen istället för att åka när det fanns tid och tålamod hos oss vuxna att låta honom...
Användarens profilbild
Av Sanna81
Vi låter nog vår dotter gå mer när hon bärs än när hon åker vagn, men det är bara för att om hon en gång kommit ur vagnen så vägrar hon vanligtvis annat än att gå och skjutsa vagnen själv (och det ska vara just själv också, en vuxen får inte ens peta på vagnen) och det fungerar inte så bra om det är längre bitar man ska ta sig eller om det är trafikerat där man går.

Fast nu har hon kommit på en motsvarighet med sjalen också, att hon ska ha den på sig i stället för att bäras i den, så nu kanske vi får samma konflikt där som vi tidigare haft runt vagnen- och då blir det väl lika antar jag.
Användarens profilbild
Av nakum
Thor har i stort sett bara burits och bara gått. Några få gånger har han kunnat tänka sig att åka vagn, men nu verkar han tro att de är livsfarliga. Jag ville testa innan jag sålde vagnarna om han kunde tänka sig att sitta i dem, men han ormade sig och vrålade för full hals "INTE VAGNEN!!!". Men nu åker han knappt sjal alls. Och det har han knappt gjort sedan ett halvår tillbaks ungefär. För han ska bara gå, SJÄLV. :wink:
Av Sofie
Jag tycker det är lättare att låta ett barn gå och hålla handen om man inte behöver hålla reda på en vagn också.
Användarens profilbild
Av nakum
Sofie skrev:Jag tycker det är lättare att låta ett barn gå och hålla handen om man inte behöver hålla reda på en vagn också.
:iagree: Man rör sig mycket friare utan vagnen, en stor anledning till att jag har så svårt för att använda vagn.
Av FrokenG
Då stämmer det nog lite iaf :-) När sonen åker vagn låter jag ju också honom åka från start till slut, just därför att det är omöjligt att få ner honom igen (lättare att sätta en ostbåge i sele än vagn) och helt omöjligt att springa efter med vagn och syrran på magen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?