Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

melon skrev:
brisea skrev:Tassar in och letar inspiration. Min nästa stickning blir nog något till nya bebisen. Jag behöver ha något att sticka på i juni på world wide knit in public day http://www.wwkipday.com/ Jag har blivit inbjuden till ett stickparty på en pysselaffär som en av min sons klasskompisars mammor driver.
Å så roligt!! :app: Jag ska till Botaniska i Göteborg med elara och visalisa. Ska ni andra vara med nånstans?
Jag har tänkt vara med i Halmstad. :D
Användarens profilbild
Av melon
Edith skrev:
solängel skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:Underbar kofta Melon! :love:
Skulle verkligen vilja veta hur du klippte. Håller på med min första uppifrån o ner just nu och det där var så snyggt! :app:
Jag håller på med ett mönster och det blir mest diagram. Framstycket är nästan helt klart, om du pmar din mejladress så kan jag skicka det till dig? Där syns det precis hur jag har klippt.
Å, kan jag också få? :D
Javisst. Du får gärna provsticka :app: om du vill.
Jag skulle gärna också prova... :hide:
Å, jag skulle också så gärna vilja! :D
Ni får jättegärna! Fast mönstret ska vara gratis så egentligen behöver ni ju inte stressa med det. :rodna: Men jag skulle bli jätteglad om någon har tid att korrektursticka :app: Jag är lite allergisk mot textmönster så detta blir mest diagram och kompletterande text.

Om det är någon som vill provläsa/provsticka så PMa mejladressen. Jag har inga krav på att man måste vara snabb eller ens bli färdig :heart: och är tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Edith skrev:
solängel skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Mosan skrev:Underbar kofta Melon! :love:
Skulle verkligen vilja veta hur du klippte. Håller på med min första uppifrån o ner just nu och det där var så snyggt! :app:
Jag håller på med ett mönster och det blir mest diagram. Framstycket är nästan helt klart, om du pmar din mejladress så kan jag skicka det till dig? Där syns det precis hur jag har klippt.
Å, kan jag också få? :D
Javisst. Du får gärna provsticka :app: om du vill.
Jag skulle gärna också prova... :hide:
Å, jag skulle också så gärna vilja! :D
Ni får jättegärna! Fast mönstret ska vara gratis så egentligen behöver ni ju inte stressa med det. :rodna: Men jag skulle bli jätteglad om någon har tid att korrektursticka :app: Jag är lite allergisk mot textmönster så detta blir mest diagram och kompletterande text.

Om det är någon som vill provläsa/provsticka så PMa mejladressen. Jag har inga krav på att man måste vara snabb eller ens bli färdig :heart: och är tacksam för hjälp!
eftersom jag är så trög på att följa mönster så borde jag kanske provsticka :roll: Om jag klarar det så vet du ju att alla fixar det 8)
Undrar om jag hinner med det parallellt med "fritt etter fana".
Hur mycket garn gick det åt på ett ungefär? :app: en öppning för garninköp :vågen:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:eftersom jag är så trög på att följa mönster så borde jag kanske provsticka :roll: Om jag klarar det så vet du ju att alla fixar det 8)
Hur mycket garn gick det åt på ett ungefär? :app: en öppning för garninköp :vågen:
:vågen: Tjoho, mer garn!

Du är väl inte trög :heart: Tänk på att det var ganska nyss du började sticka på allvar! Jag tycker du lär dig fort.

Min kofta väger ca 400 gram. Eftersom jag behövde skarva för att få färgerna rätt så köpte jag 3 nystan (=450 gram kauni) men jag har en hel del kvar. Det grå är Visjögarn från östergötlands ullspinneri. Jag ska väga och räkna mer exakt och skriva in det i mönstret.

Jag stickar så sällan efter mönster så jag är supertacksam för all hjälp med att kolla på Stigmönstret. :vågen: Och så tänker jag alltid i bilder så det är svårt att skriva ner hur jag tänker, jag hoppas att folk gillar diagram som jag 8)

Jag vill gärna sticka en ny kofta fast en färgad och med rak kant och knappar hela vägen och jag övertalade min mamma att få en kofta (hon var inte väldigt svårövertalad :wink: ). Jag räknar med att få mönstret klart någorlunda i helgen och sen tänkte jag börja på den.
Av Umma
linafelicia skrev:
melon skrev:
brisea skrev:Tassar in och letar inspiration. Min nästa stickning blir nog något till nya bebisen. Jag behöver ha något att sticka på i juni på world wide knit in public day http://www.wwkipday.com/ Jag har blivit inbjuden till ett stickparty på en pysselaffär som en av min sons klasskompisars mammor driver.
Å så roligt!! :app: Jag ska till Botaniska i Göteborg med elara och visalisa. Ska ni andra vara med nånstans?
Hur hittar man tider och platser för detta?
Umma skrev:
linafelicia skrev:
melon skrev:
Hur hittar man tider och platser för detta?
Via länken som brisea postade *pekar uppåt*. Under "Find a KIP" får man välja land, sen är det bara att leta. Om jag är hemma hänger jag på Plattan. :app:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:eftersom jag är så trög på att följa mönster så borde jag kanske provsticka :roll: Om jag klarar det så vet du ju att alla fixar det 8)

Du är väl inte trög :heart: Tänk på att det var ganska nyss du började sticka på allvar! Jag tycker du lär dig fort.

Min kofta väger ca 400 gram. Eftersom jag behövde skarva för att få färgerna rätt så köpte jag 3 nystan (=450 gram kauni) men jag har en hel del kvar. Det grå är Visjögarn från östergötlands ullspinneri. Jag ska väga och räkna mer exakt och skriva in det i mönstret.

Jag stickar så sällan efter mönster så jag är supertacksam för all hjälp med att kolla på Stigmönstret. :vågen: Och så tänker jag alltid i bilder så det är svårt att skriva ner hur jag tänker, jag hoppas att folk gillar diagram som jag 8)

Jag vill gärna sticka en ny kofta fast en färgad och med rak kant och knappar hela vägen och jag övertalade min mamma att få en kofta (hon var inte väldigt svårövertalad :wink: ). Jag räknar med att få mönstret klart någorlunda i helgen och sen tänkte jag börja på den.
Hörru språlärar'n och språkpolisen, menar du verkligen att du ska sticka en färgad kofta :wink: Om din mamma hade varit svårövertalad kunde du fått truga på mig en istället :lol:

:notes: får köpa tre nystan Kauni... Eller om jag kanske ska hejda mig lite på regnbågsfronten :roll:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:

Hörru språlärar'n och språkpolisen, menar du verkligen att du ska sticka en färgad kofta :wink: Om din mamma hade varit svårövertalad kunde du fått truga på mig en istället :lol:

:notes: får köpa tre nystan Kauni... Eller om jag kanske ska hejda mig lite på regnbågsfronten :roll:
Ja, som i motsats till vit :mrgreen:
melon skrev:Jag anar en helt underbar Fana: http://minspiration.blogspot.com/

Bild
Neeeeeeej! :gaah: inte en till bra handarbetesblogg! När ska jag hinna kolla alla? Jag får göra schema snart tror jag... :notes:
För inte hinner jag tillverka något alls nu nästan. Jobba heltid och nästan aldrig hinna knarka bebis, när hinner man göra en hel kofta på en helg, hur gööööör man???
melon skrev:
MuuM skrev:Skriver upp den här på att-göra-listan!
Bild
Jättefin! Men var är länken till mönstret? :wink:
i Stickas blogg, 365 saker du kan sticka ;-)

Adressen orkar jag inte leta rätt på, trots att den bara är en flik bort :D

Är det fredag, eller är det fredag?
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:Skriver upp den här på att-göra-listan!
Bild
Jättefin! Men var är länken till mönstret? :wink:
i Stickas blogg, 365 saker du kan sticka ;-)

Adressen orkar jag inte leta rätt på, trots att den bara är en flik bort :D

Är det fredag, eller är det fredag?
Tack! Det är fredag :vågen: :wink:
  • 1
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 81
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?