Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Ja, ett par gånger :lol:
Jag har inte gjort jättemycket coversömmar, det kom liksom en graviditet och en bebis och en slöjdkurs emellan :roll: så det har inte blivit mycket sytt. Men jag kan säga att overlocken funkar perfekt för det mesta, när den inte vill så brukar det räcka att trä om så funkar det fint igen. En nackdel med att inte ha separat covermaskin är att det inte verkar finnas tillbehör för kantband till den, jag håller på att undersöka om det kan finnas nån sån på e-bay, men det är ju inte alls säkert att det funkar med den typen av maskin.
coversömmarna har jag som sagt inte använt så mycket, det är lite trixigt att få till det riktigt bra, men det är nog en träningssak.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Nu har jag en overlock till slut... en huskylock 901 blev det, 1500 på blocket, oanvänd, hoppas jag inte gjort ett dåligt köp nu
Användarens profilbild
Av glis
Med det priset så kan det knappast bli dåligt. Jag menar att du får i alla fall se vad du gilla att sy på OL och om det är värt mer pengar om den inte orkar vad du vill.
Användarens profilbild
Av bellisbella
glis skrev:Med det priset så kan det knappast bli dåligt. Jag menar att du får i alla fall se vad du gilla att sy på OL och om det är värt mer pengar om den inte orkar vad du vill.
Tack, ska bara lyckas trä den, gjorde fel vid första försöker, sen kom uppvarvade barn in så då kändes det inte som läge att fortsätta försöka... :whut:
Användarens profilbild
Av glis
bellisbella skrev:
glis skrev:Med det priset så kan det knappast bli dåligt. Jag menar att du får i alla fall se vad du gilla att sy på OL och om det är värt mer pengar om den inte orkar vad du vill.
Tack, ska bara lyckas trä den, gjorde fel vid första försöker, sen kom uppvarvade barn in så då kändes det inte som läge att fortsätta försöka... :whut:
Nä, lugn och ro första gångerna är nog säkrast. Men det brukar inte vara så svårt tycker jag, fick du med pincetten? Den är guld värd tycker jag när man trär OL.
Användarens profilbild
Av bellisbella
glis skrev:
bellisbella skrev:
Nä, lugn och ro första gångerna är nog säkrast. Men det brukar inte vara så svårt tycker jag, fick du med pincetten? Den är guld värd tycker jag när man trär OL.
Ja, hittade den i lådan efter jag gett upp...
Användarens profilbild
Av bellisbella
bellisbella skrev:
glis skrev:
bellisbella skrev:
Ja, hittade den i lådan efter jag gett upp...
:mrgreen: Nu har jag trätt den, och det blev rätt (tror jag) provsydde lite och det funkar! trådspänningen var konstigt inställd såg jag sen men det blev en overlocksöm :D
Nu ska jag skynda mig att beställa lite tyg och tråd innan jag betalar räkningarna...(och inser att jag inte borde ha köpt något alls... :roll: )
Användarens profilbild
Av glis
Kajsabajsa skrev:Tråd kan du köpa billigt hos Bibbis :tumup: . 12 kr för en rulle med 1000 m har jag för mig.

Jag har hört att vissa maskiner inte klarar hennes tråd men min OL, en brother, har inga som helst problem med den.
Jag hade hört att Bernina inte skulle klara den, men min Bernina klarar den bra. Jag har nästan mer problem med "vanliga" Pfaffen, där kan övertråden (Bibbis) gå av om jag syr fort. När jag hade en Pfaff OL gick det också bra med Bibbis.
Användarens profilbild
Av bellisbella
Kajsabajsa skrev:Tråd kan du köpa billigt hos Bibbis :tumup: . 12 kr för en rulle med 1000 m har jag för mig.

Jag har hört att vissa maskiner inte klarar hennes tråd men min OL, en brother, har inga som helst problem med den.
En beställning från Bibbis får det bli :)
svarta eller mörkgrå och någon vit nyans
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?