Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammatillE
Jag får ont i axlarna av att bära länge med becon.. Kan man justera någonting så att den blir bekvämare?
Gillar den i övrigt, att den är snabb att ta på och sådär.. Men det är trist att få ont :cry:
Är axelbanden ordentligt åtdragna så du bär barnet nära dig? Är barnets rumpa tillräckligt långt ner i sittdelen, så det inte finns överflödigt tyg kvar ovanför höftbältet och under barnets rumpa? Har du någon bärsels-van förälder i din närhet som kanske kan ge lite handfast hjälp?
Användarens profilbild
Av Helma
Jag älskade becon, dess fina mönster och så. Men den passade absolut inte min kroppsform! Jag försökte med både det ena och det andra, men det fungerade inte. Så det var bara att gå tillbaka till Ergon som satt som en smäck.
Ser i din signatur att du har en Beco Butterfly II. Är det den som du får ont i axlarna av när du bär länge? I så fall sitter barnet i bebisinsatsen eller inte? Om barnet sitter i bebisinsatsen kan du prova sätta i barnet utan insats och känna om avlastningen blir bättre.
När jag bär i Beco vill jag ha midjebältet högt upp i midjan, alltså inte nere på höftbenet och REJÄLT åtdraget. Lagom åtspänd i axelremmarna. Bär jag på detta sätt sitter det så löst uppe på axlarna att jag knappt bär något alls där - bara i midjan/höfterna.
Sedan tycker jag det är viktigt att rumpan ligger jämnt ner och ordentligt ner i selen, så att inte innertyget t.ex. ligger slappt, för då avlastar det sämre.
Nu har jag förvisso aldrig provat en Beco, men jag antar att det finns en bröstrem (eller vad det nu heter). Jag fick ont i axlarna av min Ergo, till dess jag kom på att jag borde flytta ner den remmen till bh-höjd ungefär. Då försvann plötsligt all vikt på axlarna. Jag kan hasa ned axelremmarna på armarna och fortfarande bära stadigt om jag vill. Det kanske kan vara något för dig att testa också, att flytta ner bröstremmen?
Kharmion skrev:Nu har jag förvisso aldrig provat en Beco, men jag antar att det finns en bröstrem (eller vad det nu heter). Jag fick ont i axlarna av min Ergo, till dess jag kom på att jag borde flytta ner den remmen till bh-höjd ungefär. Då försvann plötsligt all vikt på axlarna. Jag kan hasa ned axelremmarna på armarna och fortfarande bära stadigt om jag vill. Det kanske kan vara något för dig att testa också, att flytta ner bröstremmen?
Oh. Ja jag hade missat att man kunde flytta den. Har provat att flytta ner den och ja, kanske lite bättre!
thowida skrev:se till att bära mer med midjebältet är det optimalt inställd och rejält åtdraget?
Ja jag drar åt rejält, fast det känns som det är svårt att få den vadderade delen riktigt tajt. Som att den sitter hårt men vadderingen står ut lite ändå, tror jag.
Kan man justera på nåt annat sätt? Hur högt på höfter/mage den sitter?
mammatillE skrev:
diddeldi skrev:vilken typ av beco har du?
En beco butterfly 2!
ok, på butterfly 2 så gör det rätt stor skillnad hur åtdragna remmarna fram är, alltså de som sitter vid barnets ansikte och har säkerhetsspännen. det är väldigt olika hur åtdragna de ska vara, och beror både på barnets storlek och vem det är som bär. testa gärna lite olika inställningar där och se om det hjälper. de kan vara lite svåra att justera (det är för att barnet inte ska kunna göra det själv), så lättast går det om man gör det innan man tar på selen.

sen är det också viktigt att dra åt axelbanden tillräckligt tajt, ju tajtare man drar åt desto närmare kroppen hamnar tyngdpunkten och då blir det lättare att bära. höftbältet är också viktigt att dra åt riktigt tajt.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?