Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nadin
Igår när jag promenerade för första gången med min 1 månads gammal dotter i sjalen träffade vi på en familj som var på väg till förskolan. Flickan (2-3 år gammal) tittade på bebis i sjalen och skrek till sin mamma att hon vill också bli buren som "den där söta bebisen som inte blir trött i benen av att gå till dagis" :) . Mamman svarade att bebisen är liten och att det är bara för att hon inte kan gå som man måste bära henne. Jag tittade på henne och ville säga att man kan faktist bära barn som kan gå men mötte en arg blick och sa inget :(
Användarens profilbild
Av KATARINA
Nadin skrev:Igår när jag promenerade för första gången med min 1 månads gammal dotter i sjalen träffade vi på en familj som var på väg till förskolan. Flickan (2-3 år gammal) tittade på bebis i sjalen och skrek till sin mamma att hon vill också bli buren som "den där söta bebisen som inte blir trött i benen av att gå till dagis" :) . Mamman svarade att bebisen är liten och att det är bara för att hon inte kan gå som man måste bära henne. Jag tittade på henne och ville säga att man kan faktist bära barn som kan gå men mötte en arg blick och sa inget :(
Också en av få negativa kommentarer jag fått var när jag bar Elias som var ca 15 månader. Sedan när jag släppte ned honom och han gick var det en som sa "jaså, han kan gå".

Jo, för alla barn som lärt sig gå går ju överallt hela tiden, även när man ska gå flera kilometer. De brukar ju inte sitta i vagn heller. :hmm:
Av MariaKB
Emma_oh skrev:jag var lite okänslig på konsum mot en äldre man när krypet var mindre.
Han tittade och sa "åååh sover hon?"
Varpå jag ärligt svarade
"nej hon äter"
varpå han blev omåttligt generad :?
förlåt farbrorn jag tänkte inte på att det skulle varit något pinsamt med det...
Haha, jag gör alltid så. Kom in på en fest en gång, en massa lite äldre folk satt där, jag hade É på magen:

-Ååååh, där trivs han va?
-Ja, vem hade inte gjort det, med ett stort bröst i munnen?

Det blev helt tyst och först då insåg jag att kanske var lite väl... jag vet inte. På.
Av Hell Cat
MariaKB skrev:
Emma_oh skrev:jag var lite okänslig på konsum mot en äldre man när krypet var mindre.
Varpå jag ärligt svarade
"nej hon äter"
förlåt farbrorn jag tänkte inte på att det skulle varit något pinsamt med det...
Haha, jag gör alltid så. Kom in på en fest en gång, en massa lite äldre folk satt där, jag hade É på magen:

Det blev helt tyst och först då insåg jag att kanske var lite väl... jag vet inte. På.
:Hahaa: :app:
Av Feber
HannaGerda skrev:Jag har inte blivit kommenterad så många gånger men två gånger av två äldre kvinnor oberoende av varandra

"Nämen titta du har honom som dom afrikanska negerkvinnorna" - min egen farmor
"Titta! där sitter han som ett afrikanskt litet barn, det ser mysigt ut" - random tant på konsum
Makens farmor, 80 år, utbrast (på kraftigt dalmål): "Åh, en sån som _svartingarna_ har!" Eh...

Sötaste kommentaren kom från en nioåring när vi var på biblioteket och G var ännu mindre än nu: "Har du en bebis däri? Vad sööööt!"
Det värmde ett nyblivet modershjärta. :heart:
Av Sofie
FruFrid skrev:Har sedan S föddes fått en hel del kommentarer i stil med "Ja, jag tyckte väl att magen såg konstig ut" när de upptäckt att bebisen satt på utsidan.

Den konstigaste reaktionen fick jag av en tant i lekparken. Hennes barnbarn lekte med mina killar och när hon upptäckte S på min mage kom hon fram och sa "Åh, en bebis. Den där kan inte vara gammal". Nej, hon är bara 8 veckor svarade jag. Då blir tanten skitsur, snörper på munnen och muttrar "Jaså, så gammal".
Blev lite :hmm: minst sagt...
Ha ha! Jag har fått liknande reaktion. När f var över halvåret och hon satt på magen och sov och jag hade en kofta som dolde hennes ben.
Killen som frågat verkade tycka det var hemsk pinsamt att han trott hon var nyfödd :lol:
Gissar att han tyckte det eftersom han själv hade en nyfödd bebis med sig ;-)

Kanske tanten kände sig dum bara?
Användarens profilbild
Av Ashe
MariaKB skrev:
Varpå jag ärligt svarade
"nej hon äter"

:rofl:
Användarens profilbild
Av Emma_oh
Feber skrev:
HannaGerda skrev:Jag har inte blivit kommenterad så många gånger men två gånger av två äldre kvinnor oberoende av varandra

"Nämen titta du har honom som dom afrikanska negerkvinnorna" - min egen farmor
"Titta! där sitter han som ett afrikanskt litet barn, det ser mysigt ut" - random tant på konsum
Makens farmor, 80 år, utbrast (på kraftigt dalmål): "Åh, en sån som _svartingarna_ har!" Eh...
Jag fick ett "Hallo africa" från ett par överförfriskade äldre män häromveckan.
MariaKB skrev:

:rofl:
glis skrev:
Davids mamma skrev:När R inte hade mössa på sig i sjalen
"Jag trodde det var ett bröst som stack fram"
:Hahaa: Jag hoppas nästan att han är kal på huvudet?
:Hahaa: :lol:
norkmedoo skrev:
glis skrev:
Davids mamma skrev:När R inte hade mössa på sig i sjalen
"Jag trodde det var ett bröst som stack fram"
:Hahaa: Jag hoppas nästan att han är kal på huvudet?
:Hahaa: :lol:
8) joorå det är han...
Av Blossom
Den absolut mest minnesvärda kommentaren fick jag faktiskt från ett gäng grabbar som gick i 8:an eller 9:an.

Jag kom gående förbi deras del av skolan på väg mot förskoleklassen där jag skulle hämta sonen. Dottern 2,5 år gammal sitter på ryggen i sjal och bredvid studsar vårt monster till hund.
På en bänk sitter en fem-sex grabbar och spelar lite tuffa inför ett gäng tjejer som står en bit bort.
När jag går förbi hör jag plötsligt hur en av killarna säger: Kolla in, hon har en sån som de har i Afrika. Så coolt, en sån ska jag också ha när jag får barn!
Jag hoppas att de kommer ihåg det när de väl blir pappor någon gång i framtiden. :heart:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?