Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag hänger gärna på. Stickar för fullt på en Moebiüssjal. En sån vriden en.
Ser jättefel ut när man börjar sticka den men när man kommit en bit på väg så ser det rätt ut.
Och sen är det så kul att när man stickat ett varv så har man egentligen stickat två varv. :)

Det ökar på rätt fort. Men ändå får jag alldeles för få tillfällen att sitta och sticka på.
ellla skrev:
Annamamman skrev:Jag är med! I fjol stickade jag en rätstickad sjal i Fabel, grön och vacker, men jag tänkte inte på attt modellen på bilden var sådär 10 storlekar mindre än mig, så det blev inte så bra. Nu har jag spanat på en virkad i Kid-Silk från Drops (och tänker helt fräckt hänga i denna trd ändå, trots att jag inte stickar denna gång). Jag ska försöka ta mig iväg till Åre endera dagen och shoppa, min favorit garnaffär finns där.
Kaki? :) Där har jag fyndat många gånger....
Precis! De säljer ju via nätet också, men det är inte samma sak som att gå där och titta på allt.
Användarens profilbild
Av MuuM
Ett heldagsseminarium och jag har bara ett avigt varv kvar, sen är muscherna klara! :shock: Sitta och sticka och lyssna på folk som nördar om Google Analytics, sånt gör jag. Dubbelnörd? :D
Hur räddar jag min stickning? Jag har tappat en maska upptäckte jag nu. För ca 5 varv sedan. Jag ids ju inte riva upp allting dit för det är ca 300 maskor på ett varv. Kan man fiska upp den på något skitenkelt sätt eller kan man knyta fast den med en sytråd så den inte far längre ner?

:help:
Ta en virknål och "fiska upp" ett varv i taget. Kolla så att då får räta/aviga så att det stämmer. Då får du dessutom tillbaka den förlorade maskan. Lycka till!
zmurfan skrev:Hur räddar jag min stickning? Jag har tappat en maska upptäckte jag nu. För ca 5 varv sedan. Jag ids ju inte riva upp allting dit för det är ca 300 maskor på ett varv. Kan man fiska upp den på något skitenkelt sätt eller kan man knyta fast den med en sytråd så den inte far längre ner?

Här är en bra video där du ser precis hur man gör: http://www.youtube.com/watch?v=dkJRO_I7d3Q (efter annonsen...)

Hoppas att det går bra! :D
Älska youtube! Jag hade överhuvudtaget aldrig ens kommit på att titta där och i ärlighetens namn är det ju frågan om hur mycket man fattar av min förklaring... :Hahaa:
HPe skrev:Ta en virknål och "fiska upp" ett varv i taget. Kolla så att då får räta/aviga så att det stämmer. Då får du dessutom tillbaka den förlorade maskan. Lycka till!
:iagree:

Har brukat fästa fast den med en säkerhetsnål så att den håller sig kvar där den ska, och sen när jag nått till rätt ställe på varvet har jag stickat in den tillsammans med de andra maskorna, då har jag inte behövt repa upp ngt alls - nemas problems, iaf när det bara varit slät- eller rätsticknign! :D

Förresten, vilket garn/stickor/maskantal stickar du din möbius på? Är lite sugen på att lägga upp en jag med men tycker att det är svårt att veta vad som blir lagomt... :hmm:
CrazyMagpie skrev:
HPe skrev:Ta en virknål och "fiska upp" ett varv i taget. Kolla så att då får räta/aviga så att det stämmer. Då får du dessutom tillbaka den förlorade maskan. Lycka till!
:iagree:

Har brukat fästa fast den med en säkerhetsnål så att den håller sig kvar där den ska, och sen när jag nått till rätt ställe på varvet har jag stickat in den tillsammans med de andra maskorna, då har jag inte behövt repa upp ngt alls - nemas problems, iaf när det bara varit slät- eller rätsticknign! :D

Förresten, vilket garn/stickor/maskantal stickar du din möbius på? Är lite sugen på att lägga upp en jag med men tycker att det är svårt att veta vad som blir lagomt... :hmm:
Garnet heter Anemone (från Marks & Kattens) Ett lila melerat garn.
Storleken på stickorna har jag ingen aning om. Det är en rundsticka som är 40 cm lång tror jag iaf.
Maskantal? Måste kolla vad det står i min beskrivning. Hmm det hade jag inte skrivit upp. Undrar om det var precis 300 jag la upp? Jag har nästan för mig det.

Nu ska jag leta säkerhetsnål och se om jag lyckas fiska upp maskan när jag kommer runt varvet.
Edith skrev:
zmurfan skrev:Hur räddar jag min stickning? Jag har tappat en maska upptäckte jag nu. För ca 5 varv sedan. Jag ids ju inte riva upp allting dit för det är ca 300 maskor på ett varv. Kan man fiska upp den på något skitenkelt sätt eller kan man knyta fast den med en sytråd så den inte far längre ner?

Här är en bra video där du ser precis hur man gör: http://www.youtube.com/watch?v=dkJRO_I7d3Q (efter annonsen...)

Hoppas att det går bra! :D
Tack för videon!
Hoppas bara jag lyckas göra så där jag med. Jag har ju varit jättejobbig och stickat moss-stickning så det är ju lite knepigare än om det bara vore räta.
  • 1
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 39
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?