Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Melinna
Jag skulle vilja ha någon slags bärkofta att ta med svalare sommardagar och ta på oss när dottern sitter på ryggen vid behov t ex på en skogspromenad. Jag vill att den 1) inte ska ha något hål på ryggen för huvudet (för det funkar inte) utan mer som en kofta som räcker om oss båda, 2) att den ska ta liten plats och lätt kunna knölas ihop i en kasse eller så och 3) har inte sett det någonstans men det vore ju toppen om den hade avtagbara ärmar eller om det finns någon smart lösning, så att jag kan klä av mig om jag blir varm utan att klä på barnet eller klä på mig om jag fryser utan att klä på barnet med.

Vad är jag egentligen ute efter? Vet ju inte det själv...
Av Gerbera
Det är ju inne med ponchos just nu, kanske det går att hitta en vanlig stickat poncho i lite större stl med en stor V-ringning och så sätter du v-ringningen på ryggen? Alt stor stickat tröja med V-ringning och även den bak och fram?
Vet inte om det funkar och hur det ser ut, men en vanlig kofta går ju runt din hals och bäbisens huvud hamnar ju längre ner på ryggen (väl?), så då blir den ju helt övertäckt.
Av FrokenG
Gerbera skrev:Det är ju inne med ponchos just nu, kanske det går att hitta en vanlig stickat poncho i lite större stl med en stor V-ringning och så sätter du v-ringningen på ryggen? Alt stor stickat tröja med V-ringning och även den bak och fram?
Vet inte om det funkar och hur det ser ut, men en vanlig kofta går ju runt din hals och bäbisens huvud hamnar ju längre ner på ryggen (väl?), så då blir den ju helt övertäckt.
Smart!! Den idéen snor jag i alla fall :-)
Användarens profilbild
Av Melinna
Hmm, har faktiskt hittat någon slags poncho i garderoben som aldrig används och funderar på att sprätta upp sömmen framtill lite. Ska testa att vända på den, annars kanske sprätta hela sömmen och använda den som någon sjal. Kanske sy på ett spänne framtill? Jag hade en kofta förra sommaren som funkade jättebra att ha runt oss båda. Den var så stor och stretchig men tyvärr försvunnen.

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?