Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!

Vi inledde Elsas liv med en Babybjörnen bärsele...ingen hit, och Elsa hade inget emot vagnen så det blev inte mycket bärande om hon inte var sjuk av annan anledning behövde extra närhet.

Nu skulle jag himla gärna bli en sjalmamma....men Elsa vill helst bäras i flygplansposition och se allt som passerar under.

Att bära henne in mot kroppen funkar inte alls, men att sätta henne på höften med en ringsjal kan hon tolerera. Även om hon hänger framåt och halvvägs ur, så få armarna iaf lite avlastning.

Så jag tänkte testa att bära på ryggen istället..så hon har fri utsikt och kanske kan röra sig mer än i sjal på min mage?

Någon som kan tipsa om en sjal/sele som är lämpad för detta? Eller en bärtub? Lätt att knyta/ta på? Passar en stadig 8 månaders som inte är van att bäras i sjal.

Hemskt tacksam om någon har ett tips att dela med sig av.
Vår unge gillade också bara flygplansposition och andra armbärningspositioner till en början. Sen gick det ibland med framåtvänd i BB eller en gammal sele vi ärvt, och när hon var 7 mån köpte vi en patapum just för att börja kunna bära på ryggen.
Den accepterade hon då korta stunder, och sedan allt mer tillät hon sig somna i den, helst på magen men ibland på ryggen. När hon började vara typ 10-12 månader funkade det bra med ryggbärning i allmänhet.
Patapum köpte jag för att det var extrapris på den just då, och jag ville inte köpa något dyrt när hon dittills varit så emot bärverktyg överhuvud taget. När folk här på forumet rekommenderar selar brukar många rekommendera ergo, manduca och beco har jag sett, och långsjal. Jag kan säga att för oss var det jättebra att skaffe en lite billigare sele just för att vi var osäkra på hur mkt den skulle komma att användas. På tradera finns en ergo-kopia som är billig och många här har sagt är bra!
Av sjaltokan
Vilken sele som passar dig som bärare är ju lite olika men vill du testa något billigt så en ergokopia som säljs på tradera eller annonsera efter en sådan här.

Annars finns det ju en hel del selar som är ergonomiska, en MT kan ju vara ett alternativt mellanting som inte heller behöver vara speciellt dyrt och ganska enkelt om man är ovan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?