Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av husmodern
Jag behöver lite hjälp med vilken sjal jag ska köpa. Jag har hittills burit loppan i en moby och en hoppe. Hoppen införskaffades för att jag tänkte börja bära mer på ryggen, men jag får inte till det riktigt. Jag tycker tyget är som lite strävt och låser för mycket mot sig själv, om ni förstår vad jag menar, så att det blir svårt att spänna ordentligt. Därför skulle jag vilja ha en sjal som är lite mer stretchig och/eller glattare. Finns det eller borde jag bara ta och öva lite mer? :oops:
Av sjaltokan
easy care eller dolcino upplever jag glattare, easyn är det ju en del som inte gillar just för att den stretchar lite mer än de tjockare vävda, jag gillar den dock.

Likaså blandmaterialen med siden eller bambu är tunna och stretchiga men aningens dyrare
Användarens profilbild
Av mari_tres
Har du provat att stryka Hoppen? Det kan ibland göra viss skillnad har jag upplevt det som (eller så är det bara inbillning :think: :lol: ).
Användarens profilbild
Av Trulsamin
mari_tres skrev:Har du provat att stryka Hoppen? Det kan ibland göra viss skillnad har jag upplevt det som (eller så är det bara inbillning :think: :lol: ).
Och använda den mer ;) Ju mer jag har använt min Hoppe desto bättre har den blivit... och ryggen innebär träning träning träning....
Av herilane
:iagree: Easycare är både len och lite stretchig. Jag tycker också att glatta sjalar är lättare att knyta medan vissa tycker precis tvärtom!
Användarens profilbild
Av husmodern
Tack för alla bra tips! Hoppen är begagnad så jag tror att den är ordentligt ingosad, men jag har å andra sidan inte provat att stryka den än, så jag ska göra ett försök med det (å andra sidan kan man väl aldrig få för många sjalar heller har jag insett :lol: ).

Och både dolcino och easycare sjalarna var ju hur fina som helst så det blir ju svårt att välja! Men hur är det med Ellevill sjalarna, de ser ju lite stretchiga ut på bilderna iaf..?
Av sjaltokan
husmodern skrev:Tack för alla bra tips! Hoppen är begagnad så jag tror att den är ordentligt ingosad, men jag har å andra sidan inte provat att stryka den än, så jag ska göra ett försök med det (å andra sidan kan man väl aldrig få för många sjalar heller har jag insett :lol: ).

Och både dolcino och easycare sjalarna var ju hur fina som helst så det blir ju svårt att välja! Men hur är det med Ellevill sjalarna, de ser ju lite stretchiga ut på bilderna iaf..?
de har ganska mycket struktur av mönstret och jag tycker det gör att den hakar fast när man knyter och jag har svårt att få den riktigt optimalt knuten.
Användarens profilbild
Av Moson
husmodern skrev:Tack för alla bra tips! Hoppen är begagnad så jag tror att den är ordentligt ingosad, men jag har å andra sidan inte provat att stryka den än, så jag ska göra ett försök med det (å andra sidan kan man väl aldrig få för många sjalar heller har jag insett :lol: ).

Jag har både en Zara och en Karma. Zaran tycker jag är lagom :) inte alls så tjock som min Hoppe.

Karman har jag inte hunnit bära så jättemycket i, köpte den ny för några veckor sedan. Gillar den dock för att den känns tunn och mer stretchig än de andra jag haft men avlastar ändå väldigt bra. Den är ju våffelmönstrad istället för jaquard som de andra Ellevillsjalarna. Det enda är att det händer att jag fastnar med naglarna i trådarna när jag knyter för de som gör rutmönstret är väldigt glest vävda.

Om du bor i närheten får du gärna testa.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?