Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

NU vill jag lära mig att bära på rygg med vävd sjal men jag vet inte vilken knytning som är enklast att börja med.
Finns det nån "nybörjar knytning" på youtue eller om nån vill beskriva hur ni började?
Nu har jag lärt mig att få upp han på ryggen men att sen börja fumla med 5 meters tyg med en ovan bebis på rygg gör det hela mycket svårare :lol:
Brukar iof bära han på ryggen med ergon men det är inte samma sak 8)
Tacksam för alla hjälp! :tumup:
thowida skrev:Först och främst en lagom lång sjal inga 5 meters sjalar 8) en 4,7 eller 4,2 m brukar räcka gott. :tumup:

Sen SHBC är oftast enklast att börja med.
http://www.youtube.com/watch?v=fMl5CfwwKq8
http://www.youtube.com/watch?v=nbZUW_lV ... re=related
Åhh såg den första videon,fatta direkt :D :tumup: Tack!
Men typsikt att man inte har nån kortare sjal så man kan börja öva på en gång.. :roll:
KATARINA skrev:Jag tror att korsad ryggsäck kan vara bra och kanske lite lättare än en del andra knytningar i början. http://www.youtube.com/watch?v=dyVSFufQR3Y
Håller med!

Ryggsäck är den knytning jag tycker är lättast och jag föredrar tibetansk avslutning. Men andra tycker inte alls ryggsäck är lätt så det är nog individuellt.

Jag tyckte det var bra att vara två i början så man hade någon som kan kolla lite där bak och hjälpa till att peta sjalen rätt och sådär :)
Hell Cat skrev:Och jag tycker ryggsäck är ursvårt ;) Jag föredrar SHBC.
Ja, vanlig ryggsäck kan vara lite svårt att få till bra runt axlarna, men korsad tycker jag är lite lättare och personligen väldigt skön. Men det är olika som sagt :)
KATARINA skrev:
Ja, vanlig ryggsäck kan vara lite svårt att få till bra runt axlarna, men korsad tycker jag är lite lättare och personligen väldigt skön. Men det är olika som sagt :)
Och jag tycker korsad ofta blir lite lös och konstig :D
Men jag håller med om att den är skön när man får till den bra för det blir så jämnt över hela bröstet!
Av Hell Cat
KATARINA skrev:
Jag måste nog öva mer med kommande bebis. Korsad ryggsäck har jag nog missat att prova..
Några tips på hur man gör med en bebis som blir allt annat än nöjd så fort jag försöker knyta upp henne på ryggen? Hon ålar som en larv och trivs inte alls. Får jag väl till knytningen blir hon nöjd och somnar men vad gör man under tiden?
Jag fick aldrig till nåt annan än ryggvarianten av omslutet kryss med knut på bröstet. När du har fått upp barnet på ryggen så drar du alltså åt och knyter på bröstet, sen sitter han stadigt när du slänger ändarna över axlarna, drar in under rumpan och fram på magen. Förstod du? :hmm:
Picea skrev:Jag fick aldrig till nåt annan än ryggvarianten av omslutet kryss med knut på bröstet. När du har fått upp barnet på ryggen så drar du alltså åt och knyter på bröstet, sen sitter han stadigt när du slänger ändarna över axlarna, drar in under rumpan och fram på magen. Förstod du? :hmm:
Åhh. Det lät ju som en bra nybörjarknut :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?