Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
HPe skrev:Melon, så himla fin!! :tumup: :tumup:
Jag är mer av en vinterstickare- när det börjar bli kallt och ruggigt åker stickorna fram, men jag ska sticka en "pippi tröja" min bästa kompisens dotter nu i sommar. De bor i USA så jag har inte hunnit träffa den lilla, men de kommer hem i sommar så om en dryg månad måste den vara klar. Inga problem i sej, barnkläder går ju fort, men det var det där med sommar-stickning.... Måste få klart ett par ull(blöj)byxor till en kompis skrutt också, samt kanske sticka några till min egen-de han har börjar bli tighta och han blir ju inte direkt mindre.
Ang. Pippi-tröjan hittade jag en beskrivning på ica-kurirens hemsida, nån som har nåt annat förslag på mönster? Annars kör jag på det. :)
Jag stickar efter detta
http://www.garnaffaren.se/stickmonster/ ... ilda-garn/
Jag fick med det när jag köpte garnet. Såhär i efterhand hade jag nog valt ett i 100% bomull men det är mjukt och skönt och faktiskt inte så läskigt som man kan tro med akryl i.
Ja Stig är helt galet het. Inte ett plagg jag skulle tagit på mig själv, men hjälp så snyggt ändå!
Användarens profilbild
Av SaraLj
Stig är fantastisk :app: :urule: , hade jag haft en Stig hade jag använt honom tills han blev utsliten....
Användarens profilbild
Av melon
Tack för alla era supersnälla kommentarer. Jag är medveten om att den är... färgglad. Och jag blir just det; glad av den. :vågen:
Ketronya skrev:
melon skrev:Jag är äntligen klar med koftan Stig! :vågen:

Bild
Jag är imponerad över mig själv att jag hållit ut och stickat klart, jag startade i slutet av mars, så det är nästan två månader. Fler foton och info i bloggen.
Moson skrev:På tal om att ha flera projekt på gång.
Jag har ett bakstycke färdigt till Es pippitröja men det vet jag inte var jag lagt någonstans :roll:
Förlåt men :fnissa: Hjälp så retligt.
Ååh, supersnygg! Jag älskar den! :love: Modellen är ju fantastiskt fin också, hur har du gjort för att få en sådan halsringning när du stickar uppifrån och ner? Jag har bara lyckats göra fyrkantig ringning, men sån här ringning skulle jag vilja göra! :D
Jag stickade den fyrkantig först, och sedan klippte jag upp den. Lite slöseri på garn och handkraft men jag ville prova den först. Nu vet jag ju hur den blev så om jag stickar en till så lägger jag nog ut antingen i mitten och klipper upp eller så stickar jag fram och tillbaka och ökar i kanterna. Det kommer kanske ett mönster. :wink:

glis skrev:Fast just att den heter Stig, din snygga kofta Melon... jag vet inte... det hette min morfar och han gick alltid i banlonpolo i vitt, offwhite eller brunt. Så det stämmer dåligt på så vis...
Men det är ju därför namnet passar så himla bra :app: Mönstret med rektanglarna är från en vante som heter Vanten Stig. Och då måste ju denna heta Koftan Stig. Finns ju liksom inga andra alternativ.
Tassar in och letar inspiration. Min nästa stickning blir nog något till nya bebisen. Jag behöver ha något att sticka på i juni på world wide knit in public day http://www.wwkipday.com/ Jag har blivit inbjuden till ett stickparty på en pysselaffär som en av min sons klasskompisars mammor driver.
Användarens profilbild
Av melon
brisea skrev:Tassar in och letar inspiration. Min nästa stickning blir nog något till nya bebisen. Jag behöver ha något att sticka på i juni på world wide knit in public day http://www.wwkipday.com/ Jag har blivit inbjuden till ett stickparty på en pysselaffär som en av min sons klasskompisars mammor driver.
Å så roligt!! :app: Jag ska till Botaniska i Göteborg med elara och visalisa. Ska ni andra vara med nånstans?
Användarens profilbild
Av Mosan
Underbar kofta Melon! :love:
Skulle verkligen vilja veta hur du klippte. Håller på med min första uppifrån o ner just nu och det där var så snyggt! :app:
Användarens profilbild
Av melon
Mosan skrev:Underbar kofta Melon! :love:
Skulle verkligen vilja veta hur du klippte. Håller på med min första uppifrån o ner just nu och det där var så snyggt! :app:
Jag håller på med ett mönster och det blir mest diagram. Framstycket är nästan helt klart, om du pmar din mejladress så kan jag skicka det till dig? Där syns det precis hur jag har klippt.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
Jag håller på med ett mönster och det blir mest diagram. Framstycket är nästan helt klart, om du pmar din mejladress så kan jag skicka det till dig? Där syns det precis hur jag har klippt.
Å, kan jag också få? :D
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Javisst. Du får gärna provsticka :app: om du vill.
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Jag skulle gärna också prova... :hide:
Användarens profilbild
Av Edith
solängel skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:
melon skrev:
Jag skulle gärna också prova... :hide:
Å, jag skulle också så gärna vilja! :D
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?