- sön maj 15, 2011 12:51
Hej!
Jag har en dotter som är 1 månad gammal och har just skaffat mig en Sino. Så både jag och hon är nybörjare när det gäller sjal
Jag har provat lägga i vagga och mage mot mage men det fungerar inte så bra. Så fort jag stoppar henne i sjalen vill hon ammas (även om hon åt nyss) och börjar skrika om hon inte få tutte. Jag lättar på knytningen, ammar henne och hon somnar inom kort. MEN sedan lyckas jag inte dra åt sjalen så att det går att bära henne bekvämt. Antingen vaknar hon och skriker eller så blir det för löst och jag får ont av att bära
Har ni några tips till oss? I vilken position är det lättast att amma för att sedan kunna dra åt sjalen? Vet inte om det spelar någon roll men jag är ganska smal och har stora bröst, kan det vara svårare pga det?
Och en till fråga. När brukar det gå bättre att stoppa bebisen som är så liten i sjalen? Jag har provat följande:
- direkt efter amningen, men då spyr hon om jag håller på för länge;
- en stund efter amningen när hon har somnat, det fungerar ibland (fast är svårare att göra men en helt avslapnad bebis) men oftast vaknar hon;
- för amningen (se föregående fråga)
Hon har än så länge inga långa vakenhetsperioder när hon är pigg och inte vill ammas, det är tvärtom, hon vill alltid ligga vid bröstet och småsnutta. Det tycker jag är jättemysigt det med, men det börjar kännas som att jag håller på att växa fast i soffan...
Tacksam för alla tips jag kan få.
Jag har en dotter som är 1 månad gammal och har just skaffat mig en Sino. Så både jag och hon är nybörjare när det gäller sjal

Och en till fråga. När brukar det gå bättre att stoppa bebisen som är så liten i sjalen? Jag har provat följande:
- direkt efter amningen, men då spyr hon om jag håller på för länge;
- en stund efter amningen när hon har somnat, det fungerar ibland (fast är svårare att göra men en helt avslapnad bebis) men oftast vaknar hon;
- för amningen (se föregående fråga)
Hon har än så länge inga långa vakenhetsperioder när hon är pigg och inte vill ammas, det är tvärtom, hon vill alltid ligga vid bröstet och småsnutta. Det tycker jag är jättemysigt det med, men det börjar kännas som att jag håller på att växa fast i soffan...
Tacksam för alla tips jag kan få.