Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Kristina skrev:
glis skrev:Senaste Ottobre innehåller en sådan tröja. Kan vara värt att kolla kanske? Jag gillar Ottobre, de är oftast bra.
Åh vad bra! Jag har hört att mönstren i ottobre är rätt stora, stämmer det?
Hittills har jag inte tyckt det, fast jag lägger inte till sömnsmån på deras mönster och det tror jag att man ska egentligen...
Av Marine78
Kanske framför allt breda i modellerna (men det beror ju också på vad man har för barn ;-)). Längdmässigt funkar de oftast ganska hyfsat. Bredden brukar jag minska 1-3 storlekar (ja det kan variera mkt) men då har jag å andra sidan ganska tunna barn. Gillar inte när det blir för fladdrigt och tycker om när det sitter lite mer slimmat.
Kristina skrev:
glis skrev:Senaste Ottobre innehåller en sådan tröja. Kan vara värt att kolla kanske? Jag gillar Ottobre, de är oftast bra.
Användarens profilbild
Av semla
Kristina skrev:
Uggletröjan jag visade ovan är ju med kuvertringning, den är från senaste Ottobre (3/2011). Gamla nummer kan man köpa här: http://www.neanobelle.se/ och här https://www.ottobredesign.com/subscript ... 40c4c40230, båda funkar bra.

Jag tycker att Ottobres mönster generellt är stora i storlekarna, men det varierar väldigt mellan olika modeller. Man får prova sig fram eller jämföra med plagg som man vet passar! :tumup:
Användarens profilbild
Av puppan
puppan skrev:Jag har planer på att sy till min 5åring som fyller 6 i nästa vecka.
2 kjolar, 1 tshirtklänning och en byxdress.
Har just börjat klippa ut mönster.

Nu måste jag bara peppa mig själv att hinna färdigt allt. 8) :lol:
De två kjolarna är nästan klara! :vågen:
Tshirtklänningen och byxdressen måste jag mäta på henne.
Jag får väl sätta på henne en ögonbindel eller nåt så hon inte ser vad det är eftersom det ska bli presenter. :wink:
Användarens profilbild
Av Kristina
Trulsamin skrev:
Kristina skrev:Jag vill ha ett bra mönster på tröjor med kuvertringning i strl 68/74 typ. Har några böcker hemma, men det finns inte i någon av dom. Har provat googla men hittar inte. Har ni något tips på var jag kan hitta?

Och så en annan fråga, är det värt att köpa någon Ottobre kids-tidning? Har dom roliga mönster? Vilken ska jag i så fall satsa på?
Jag gillar sista förra året (nummer 6?) Just för att det var ett jubileumsnummer med massa poppis mönster... Tyvärr har jag tappat bort mönsterarket och har bara tidningen kvar :( Annars tycker jag att ottobretidningarna är roliga att köpa och kolla i och sy från. Gå in på deras sida så kan du ju bläddra i tidningarna där och se om det är någon som du vill ha...
var är det man kan bläddra igenom tidningarna? har letat men inte hittat..
Användarens profilbild
Av Kristina
Kristina skrev:
Trulsamin skrev:
Kristina skrev:Jag vill ha ett bra mönster på tröjor med kuvertringning i strl 68/74 typ. Har några böcker hemma, men det finns inte i någon av dom. Har provat googla men hittar inte. Har ni något tips på var jag kan hitta?

Och så en annan fråga, är det värt att köpa någon Ottobre kids-tidning? Har dom roliga mönster? Vilken ska jag i så fall satsa på?
Jag gillar sista förra året (nummer 6?) Just för att det var ett jubileumsnummer med massa poppis mönster... Tyvärr har jag tappat bort mönsterarket och har bara tidningen kvar :( Annars tycker jag att ottobretidningarna är roliga att köpa och kolla i och sy från. Gå in på deras sida så kan du ju bläddra i tidningarna där och se om det är någon som du vill ha...
var är det man kan bläddra igenom tidningarna? har letat men inte hittat..
och nu hittade jag! :vågen:
Användarens profilbild
Av tesoj
Har sytt en klänning i smalspårig manchester och ett annat tyg till min lilla tös. Är riktigt nöjd med den och lilla fröken också.
Bild
Användarens profilbild
Av SCSI
annbom skrev:Jag har sytt min första träningsbyxa, men det är för krångligt att få bilden hit så ni får titta i min blogg i stället. Jag är mycket nöjd med den :)
Bild
*hjälper till*

Fin! ser bekväm ut.
Användarens profilbild
Av glis
Jag håller på att sy enklast tänkbara grundset för medeltiden till kisen. Vad kul det är! Det var ju liksom där min sykarriär började en gång i tiden. Att få mata in ylle i symaskinen sprider lycka från händerna uppför armarna, och att sedan sy fållar och jox med vaxad lintråd är bra för hjärtat.
SCSI skrev:
annbom skrev:Jag har sytt min första träningsbyxa, men det är för krångligt att få bilden hit så ni får titta i min blogg i stället. Jag är mycket nöjd med den :)
Bild
*hjälper till*

Fin! ser bekväm ut.
Vilken bra hjälp :-)

Jättefin bralla. Ser ut att vara ett bra mönster till ullbrallor också!
glis skrev:Jag håller på att sy enklast tänkbara grundset för medeltiden till kisen. Vad kul det är! Det var ju liksom där min sykarriär började en gång i tiden. Att få mata in ylle i symaskinen sprider lycka från händerna uppför armarna, och att sedan sy fållar och jox med vaxad lintråd är bra för hjärtat.
Så poetiskt! Och sant: att sy är bra för hälsan, särskilt naturmaterial. Vaxad lintråd måste jag prova. Jag stickade just en halslinning för hand med lintråd så jag tror att jag vet ungefär vad du menar.
  • 1
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?