Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av siztah
Jag har helt nyligen börjar fundera på en sjal, eftersom babybjörnen vi lånat ger mig så ont i ryggen. Och vår dotter Niria, 3 mån o 6 kg, älskar att bli buren, men bara framåt eller på axeln så att hon kan se....Hon är så nyfiken och pigg.

Jag undrar vilken sjal jag ska börja med? Jag vill i första hand kunna bära Niria ute på promenader o på stan så att hon kan sitta utåt, och kanske på ryggen, o titta och vara med? Men även hemma när hon är trött o kinkig?Den ska gå lätt att ta på och av. Måste jag ha två olika sjalar då?
Tycker att ERGON verkar bra, och Storken. Och Moby Wrapen...
Vad rekomenderar ni?
Användarens profilbild
Av Fiffi75
Hej Linda!

Är ganska nybörjare ännu men vi började med sjal när Fanny var ca 2 mån. Då började vi mest med en kort sjal av typ bära barn fast hemgjord. Den bar vi mycket i hemma. Sen när vi var redo att ge oss ut på äventyr så gjorde jag en lång sjal som avlastar bättre på längre turer.

SÅ jag skulle nog råda dig att skaffa 2 :) men kanske börja med en och se hur det går. Kanske en ringsjal som är enkel att justera. Sen när du är va vid massa tyg och märker att det funkar skaffa en lång. Innan vi började med sjal så var det framåt för Fanny som gällde. Men sen när vi "skolat in" henne i sjalen så gillar hon mage mot mage i sjalen kan hon liksom se sig mycket bättre om och stadigare än i babybjörnen. Så nu finns inte längre behoet aav att sitta framåt. Det verkar vara så för de flesta faktiskt.

Tips är att i början testa sjalen när barnet är på bra humör och kortare stund och sen dra ut på stunderna när man märker att barnet gillar det. Att gunga lite i knäna just när man stoppar i barnet och rättar till är också bra, det lugnar barnet.

Lycka till!
Av Alexandra
Fiffi75 skrev: sen när vi "skolat in" henne i sjalen så gillar hon mage mot mage i sjalen kan hon liksom se sig mycket bättre om och stadigare än i babybjörnen. Så nu finns inte längre behoet aav att sitta framåt. Det verkar vara så för de flesta faktiskt.

Jag håller med, precis så var det med Tindra. I babybjörnen ville hon barasitta framåt, i sjalarna trivs hon bra mage mot mage.

Jag har svårt att råda om en sjal, jag har både ringsjal, stork, moby wrap och Ergo till Tindra, och jag tycker att de fyller olika funktioner.
Storken är "all-sjal" och funkar både till snabbärning och långtidsbärning. Skulle jag bara välja en skulle det bli denna!
Ergon är kanon när man snabbt vill ha upp henne på ryggen, jag har den när jag lagar mat, dammsuger, tvättar etc. och inte vill ha henne på magen.
Mobyn är jätteskön att ha innanför jackan, i och med att den är så tunn och smidig, och Tindra accepterar att sitta helt omsluten i den.
Ringsjalen har jag för snabbärning.
Men som sagt, skulle jag bara få ha en sjal skulle det bli storken
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?