Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av visslan
Jag brukade knyta med korset utanför, eftersom en vävd sjal är lite strävare och man kan behöva justera medan barnet sitter i sjalen. En trikåsjal brukar man ju oftast redan ha färdigknuten. :tumup:
Användarens profilbild
Av Humle
Jag brukade knyta som du beskrev tidigare men nu när bebisen är stadigare och kan sitta väljer jag oftast att ha krysset utanpå.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Jag använder nästan uteslutande omslutet kryss. (krysset på utsidan)
När man knyter med vävd sjal kan det underlätta om man har lite koll på sjalens kanter och ser till att få med fållarna i greppet när man knyter. Då blir det stadigare. Den är ju inte lika lätt att justera efteråt som trikåsjalen så man får hitta sina knep. Och knyt framför en spegel så att du ser ordentligt, det gör knytandet mycket lättare tycker jag.

När du knutit med nya knytningen 10 gånger så har du nog fått kläm på det. :tumup: :D
Av linamh
sagogrynet skrev:När du knutit med nya knytningen 10 gånger så har du nog fått kläm på det. :tumup: :D
Och om du är mer som jag så tar det längre tid, men går ändå ;)
Användarens profilbild
Av Andelle
Jag vet inte om det är olika beroende på vilken sjal man använder men om jag förbereder med smokingbältet tajt och hänger sjaländarna över axlarna o sen ploppar i dottern så sitter hon ganska stadigt redan innan jag knyter krysset, givetvis stöttar jag med en hand men det är som att sjalen är lite sträv och hakar i sig själv, som kardborre.
Användarens profilbild
Av semla
Jag brukar göra en preliminär knytning vid sängen, sen går jag till spegeln och fixar till det, typ sprider ut krysset etc, och sen knyter jag upp knuten och drar åt lite (behövs ofta när man spridit ut tyget tycker jag) och knyter igen. :tumup:
Användarens profilbild
Av semla
aud skrev:Jag har nu gått på promenad två ggr med den svåra knytningen. Det har gått hyfsat, men han hamnar lite längre ned än med andra knytningar. Nu gör det mig inget, för han hamnar i perfekt amningshöjd. Tror ni att det är kasst för ryggen, eller kan jag köra på? Jag har känt mig minimalt öm i svanken efter att ha tagit av sjalen, men det har gått över på några sekunder.
Jag tycker man blir lite tröttare i ryggen om knytningen blir för lös, barnet hänger liksom lite mer och svajar då. När du knyter, håll barnet i den höjd du vill ha det och dra åt hårt så brukar det ordna sig!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?