Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

kvarnvik skrev:Drops har 30% på sina "vintergarner" maj månad.
Jag funderar på om jag ska köpa på mig garn och sticka en sån här i sommar när skolmåstena är avklarade.
Bild
Ja, jag blev lite nyfiken på den där också. Men sen fick jag inte hem mönstret, och bilderna var inte tillräckligt bra för att jag skulle bli helfrälst. Men den ser söt ut!
Användarens profilbild
Av ellla
Jag funderar på om jag ska köpa på mig garn och sticka en sån här i sommar när skolmåstena är avklarade.
Bild
Jättefin! :love:
Det tycker jag att du ska göra! :tumup:
...på tal om sånt där avancerat (superfin, men är det en grej eller två, kvarnvik?) så såg jag en supermysig klänning i en av mammas tidningar.

Bild

Vet inte om jag vågar göra den. :roll: Om jag tröttnat innan den blir klar.
Kan man göra DEN i ull?
Användarens profilbild
Av tweed
ganesha skrev:...på tal om sånt där avancerat (superfin, men är det en grej eller två, kvarnvik?) så såg jag en supermysig klänning i en av mammas tidningar.

Bild

Vet inte om jag vågar göra den. :roll: Om jag tröttnat innan den blir klar.
Kan man göra DEN i ull?
Fin, man kan säkert göra den i ull :D
Min bild är väl en bolero, men bilderna visar två olika färgställningar
Jag gillar inte att vara gravid, jag tappar verkligen ALL inspiration de första fyra-fem månaderna.

Superfin klänning Ganesha!
kvarnvik skrev: Fin, man kan säkert göra den i ull :D
Aaah, ser jag nu. Men lite olika mönster också. Hur gör du den?

"Min" klänning, hur lång tid skulle det ta för någon av er supererfarna att göra en sån?
Ska suga lite på den karamellen, ta med mig mönstret hem och fundera lite. Och se om jag vågar och isf i vilken färgställning.
Användarens profilbild
Av tweed
ganesha skrev:
kvarnvik skrev: Fin, man kan säkert göra den i ull :D
Aaah, ser jag nu. Men lite olika mönster också. Hur gör du den?

"Min" klänning, hur lång tid skulle det ta för någon av er supererfarna att göra en sån?
Ska suga lite på den karamellen, ta med mig mönstret hem och fundera lite. Och se om jag vågar och isf i vilken färgställning.
Jag har ju inte börjat, bara sett bilden och sparat ner mönstret :lol:
kvarnvik skrev:Är det någon som har lust att titta på mönstret och hjälpa mig att fundera på vilka färger jag behöver till den grå varianten? Jag tror att det blir i drops Karisma.
mönstret finns länkat här: http://helylle.se/2011/04/25/sidsel-j-h%C3%B8ivik/
Eller om jag skulle ha den i rött ändå :roll:
Den är jättesöt. Jag blir sugen på att sticka den själv. Men då hade jag fått göra den längre för jag har för stor mage och rumpa för att det skulle se bra ut med en sån kort kofta på mig
Om du gör den grå kan du ju välja precis vilka färger som helst till det färgade. Kanske matcha med vad som finns i garderoben? Det känns som den grå passar till mer men den röda är ju väldigt fin den också.
Bild
Åh, vad läcker, den blev jag också riktigt sugen på, men sen såg jag att mönstret var på norska, det går ju inte :? Fattade inte ens första meningen, kanske om det varit danska, men norska...
Ketronya skrev:
Bild
Åh, vad läcker, den blev jag också riktigt sugen på, men sen såg jag att mönstret var på norska, det går ju inte :? Fattade inte ens första meningen, kanske om det varit danska, men norska...
Garnstudio har ordlista både från danska och norska till svenska :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
Bild
Den är jättefin. Kvarnvik jag tycker verkligen du ska sticka en sån. Har du sett dem som gjort stjärnorna i en annan färg?

Jag kan hjälpa till med norskan om ni börjar, mamma är från Norge och är också stickkunnig :tumup:
  • 1
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?