Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofin
visslan skrev:
Kaffemoster skrev:
visslan skrev:
Kaffemoster skrev: Jag skrev åtminstone inte genomgående sticka (vilket jag gjorde först!) Men jag missade visst att ändra ett av felskrivningarna :D

Nu har jag snart gjort halva huvudet med spiralvarianten. Jag får se till att lära mig smygmaska och prova aden varianten på kroppen :)
Aha! Är det en katt? :D
Det ska förhoppningsvis bli det.
En ganska mycket större katt än vad jag trodde, inser jag nu....

Fast jag tycker det är ganska roligt att de kan bli så olika beroende på garn och virknål. Man kan göra storebror/syster och lillebror/syster. Eller en stor katt kan få ett eget gosedjur. :friends:

Jag skulle vilja göra en i mohair, men det är så otroligt jobbigt att virka med.
Och jag köpte på mig typ 6 nystan sammetsgarn på nån loppis bara för att inse att det är ju halft omöjligt att göra nåt med!!!!!!!! Men det är ju så mysigt :)
Användarens profilbild
Av visslan
sofin skrev:
Och jag köpte på mig typ 6 nystan sammetsgarn på nån loppis bara för att inse att det är ju halft omöjligt att göra nåt med!!!!!!!! Men det är ju så mysigt :)
Haha, oooh, ljuva 80-tal! Nog minns jag (med bävan) hur jag förgäves försökte sticka (ja, sticka!) en tröja i sammetsgarn. Jag gav upp. Det var bara motstånd motstånd.
Användarens profilbild
Av sofin
visslan skrev:
sofin skrev:
Haha, oooh, ljuva 80-tal! Nog minns jag (med bävan) hur jag förgäves försökte sticka (ja, sticka!) en tröja i sammetsgarn. Jag gav upp. Det var bara motstånd motstånd.
Skönt att höra att det inte bara är jag, haha!

Men jag funderar på att använda en supergrov virknål och typ virka en sjal eller nåt.... vet inte om det kommer funka bättre. Men man vet ju aldrig!

(Sammetsgarnet har i alla fall blivit använt en gång när jag skulle göra en trollsvans till sonen att ha på "trolldagen" på förskolan :) )
Användarens profilbild
Av nalimea
Bah!

Knit pro virknålar, erfarenhet?
20 maskor och den hade gått av. 3.0 bara dog. Nog för att den såg lite vek ut, men inte sååå vek!?
Användarens profilbild
Av melon
ganesha skrev:Bah!

20 maskor och den hade gått av. 3.0 bara dog. Nog för att den såg lite vek ut, men inte sååå vek!?
Trä? :( Reklamera. Jag har deras krokningsnålar (som virknålar fast man kan skruva på en vajer, bra till krokning såklart men även när man ska plocka upp maskor till stickning :tumup: ) men min minsta är nog 3.5 och de har aldrig känts veka. Tråkigt!
Användarens profilbild
Av nalimea
melon skrev:

Trä? :( Reklamera. Jag har deras krokningsnålar (som virknålar fast man kan skruva på en vajer, bra till krokning såklart men även när man ska plocka upp maskor till stickning :tumup: ) men min minsta är nog 3.5 och de har aldrig känts veka. Tråkigt!

Ja, de i sånt där supervackert trä.
71kr inköpt idag. De kostar ju mongomassa liksom, det känns lite snopet. Virkade drops muskat som i alla fall stick-wise är tänkt till 3-4, men jag är inte den som virkar/stickar HÅRT och den satt verkligen inte fast. Bara knack rakt av ändå. :|
Får försöka ta mig tid imorgon, det är ju inte direkt så att garnbutikerna är kedjor så man kan gå till samma butik i annan stad...(för jag är så klart bortrest och åker hem på onsdag och har en del att göra innan dess...)
Användarens profilbild
Av MuuM
En del reklamerar knitpro trots att man inte köpt de hos dem. Värt att prova!
Användarens profilbild
Av Maddemoa

Jag fick ett set sådana när jag fyllde år och ingen har gått sönder trots flitigt användande. Låter som att det var något fel på din.
Av tumbler
Jag hittar inte sidan med de där tofflorna som såg ut som små Nike eller Addidas-skor. Har sökt och sökt, men den här tråden är LÅNG! :lol: Någon som kan hjälpa mig?
Av tumbler
ellla skrev:
tumbler skrev:Jag hittar inte sidan med de där tofflorna som såg ut som små Nike eller Addidas-skor. Har sökt och sökt, men den här tråden är LÅNG! :lol: Någon som kan hjälpa mig?
menar du converse?

http://pysselkiisen.blogspot.com/2010/0 ... verse.html
Jo, det kanske var dem, jag tyckte bara att det var en bild på några svart-vita här samt en enklare förklaring. Men jag är inte säker på det med förklaringen. :hmm:
Användarens profilbild
Av ericah
visslan skrev:
ericah skrev:
så bra, kollade inte så långt. Läser aldrig i den här tråden då jag inte kan virka.
Men det kanske är dags nu? :wink:
Gulp... idag har jag köpt material till en hjärtekatt - återstår att se hur det går
Användarens profilbild
Av visslan
ericah skrev:
visslan skrev:
ericah skrev:
så bra, kollade inte så långt. Läser aldrig i den här tråden då jag inte kan virka.
Men det kanske är dags nu? :wink:
Gulp... idag har jag köpt material till en hjärtekatt - återstår att se hur det går
:vågen: :vågen: :vågen:
Vi finns här för dig.
  • 1
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 57
  • 117

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?