Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
ganesha skrev:Blev klar med pulsvärmarna från knitty för någon vecka sen. De var läskigt enkla att göra! Fast det är en halv miljon fel så klart. Och det var svårt att få pärlorna att hamna rätt vid uppläggningen. Och...och...och...ja. Superenkla. Det blir nog några såna till gebortmuddar! :tumup:

Bild
Söta blev de också!
Tuffa!!
Användarens profilbild
Av melon
Jag skäms nästan för att visa den här i sticktråden (jag stickade under föreläsningar om svensk grammatik :lol: och tänkte väl mer på vad de sa än vad det stod i diagrammen) men eftersom jag frågade om råd om spets i bomull så vill jag visa hur det blev. Jag var tvemsam först och sjalen kändes tung och hängig, men efter blockning blev den jättefin. Min mamma som beställt den blev jättenöjd :vågen: :heart:

Bild

Siri, dottern på 5 år, tyckte mormor var knasig som ville ha nåt stickat i vitt. "Det är ju inte ens en färg" tyckte hon och himlade med ögonen :roll: Hon är van att jag stickar i massor med färg.
Användarens profilbild
Av Mosan
Jag håller med Glis, den blev väldigt fin Melon! :D jag var också lite skeptisk när jag började sticka spets i bomull.
melon skrev:Jag skäms nästan för att visa den här i sticktråden (jag stickade under föreläsningar om svensk grammatik :lol: och tänkte väl mer på vad de sa än vad det stod i diagrammen) men eftersom jag frågade om råd om spets i bomull så vill jag visa hur det blev. Jag var tvemsam först och sjalen kändes tung och hängig, men efter blockning blev den jättefin. Min mamma som beställt den blev jättenöjd :vågen: :heart:

Bild

Siri, dottern på 5 år, tyckte mormor var knasig som ville ha nåt stickat i vitt. "Det är ju inte ens en färg" tyckte hon och himlade med ögonen :roll: Hon är van att jag stickar i massor med färg.
Den blev jättefin! Jag stickade en Legolas i bomull och den blev inte så bra den hängde ihop sig för mycket av tyngden. Men jag har också stickat en swallowtail i bomull och den blev hur bra som helst och denna ser super ut! Vad är det för mönster?
melon skrev:Siri, dottern på 5 år, tyckte mormor var knasig som ville ha nåt stickat i vitt. "Det är ju inte ens en färg" tyckte hon och himlade med ögonen :roll: Hon är van att jag stickar i massor med färg.
:fnissa:

Låter som ngt som kunde sagts här hemma. Här har vitt såväl som svart, grått och beige varit sedda som "icke-färger" = inget att ha... ;-)

Sjalen ser ju finfint ut och så roligt att din mamma blev så nöjd med sin sjal! :heart:
CrazyMagpie skrev:
melon skrev:Siri, dottern på 5 år, tyckte mormor var knasig som ville ha nåt stickat i vitt. "Det är ju inte ens en färg" tyckte hon och himlade med ögonen :roll: Hon är van att jag stickar i massor med färg.

Låter som ngt som kunde sagts här hemma. Här har vitt såväl som svart, grått och beige varit sedda som "icke-färger" = inget att ha... ;-)

Sjalen ser ju finfint ut och så roligt att din mamma blev så nöjd med sin sjal! :heart:
Sonen blandar ihop svart och brunt, också ickefärger i vår värld.

Sjalen är fin iallafall!
Användarens profilbild
Av Fryle
telistant skrev:
CrazyMagpie skrev:

Sonen blandar ihop svart och brunt, också ickefärger i vår värld.

Sjalen är fin iallafall!
För länge sedan var svart och mörkblått synonymer i det svenskaa språket, kanske brunt skulle passa in där också?
Användarens profilbild
Av Moson
Efterlyser här också om jag får. Min ena Knitpro 3:a har gått av, är det något som har en udda över?
Användarens profilbild
Av melon
Ketronya skrev:
melon skrev:Jag skäms nästan för att visa den här i sticktråden (jag stickade under föreläsningar om svensk grammatik :lol: och tänkte väl mer på vad de sa än vad det stod i diagrammen) men eftersom jag frågade om råd om spets i bomull så vill jag visa hur det blev. Jag var tvemsam först och sjalen kändes tung och hängig, men efter blockning blev den jättefin. Min mamma som beställt den blev jättenöjd :vågen: :heart:

Bild

Den blev jättefin! Jag stickade en Legolas i bomull och den blev inte så bra den hängde ihop sig för mycket av tyngden. Men jag har också stickat en swallowtail i bomull och den blev hur bra som helst och denna ser super ut! Vad är det för mönster?
Tack!! Den är en Blattltauch. Roligaste sjalmönstret på riktigt länge, kul att varva flätor och spets!

Konstigt hur det kan bli så olika. Hade du samma garn så att det beror på mönstret eller var det olika garn? Bomull blir ju ofta sådär hängigt, och stickad bomull blir gärna tråkigt sladdrig, men till virkning är det toppen!
Jag har handlat från Geilsk igen.... (www.geilsk.dk)
Nu har jag snart gjort av med första nystanet (av sex) i härligt höstgrönt, och det blir en livstykketröjje. Hoppas att jag blir lika nöjd med det färdiga resultatet som syrran är med sin!

Garnet är dessutom så härligt, det är nog det mjukaste 100% ull jag träffat på, tror jag.
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 291

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?