Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tiz
Jag har en 4,5 månader gammal kille som är tungviktare. Han väger redan över 8 kg och börjar bli tung i BB-active. Jag har en långsjal som jag sytt. Jag tycker att den är lite jobbig att knyta och är lite otymplig. När man väl fått på den och han sitter i den kan jag ju iofs bära hur länge som helst. Han kommer mycket närmare mig i sjalen än i BB och det blir ju en helt annan avlastning för axlarna.

Nu vill jag ersätta BB-activen och kollar nu på en Sutemi. Hur funkar den? Kommer man lika nära som med en sjal? Avlastar den lika bra över axlarna som en sjal? Vad tycker ni? Jag gillar snabbheten hos BB och vill snabbt kunna klä på mig bäbis.
Användarens profilbild
Av April
Jag gillar snabbheten hos BB och vill snabbt kunna klä på mig bäbis.
Om det är detta som du är ute efter, så hade jag nog satsat på en Sutemi, Ergo eller Patapum (titta gärna in under rubriken "märken på olika sjalar" - här, innan du gör ditt val).

Då Sutemin har korsade band, tycker jag att Sutemin - rent avlastningsmässigt - är den som påminner mest om sjal. Men kolla gärna lite på alla innan du bestämmer dig.

Kram
Användarens profilbild
Av Zandra
Håller med April, att för att vara en sele så påminner Sutemin om en sjal eftersom axelbanden korsas och avlastar väldigt bra. Det är ju inte något tyg emellan barn & bärare så man kommer väldigt nära.

Vi använder Sutemi varje dag och tycker att den är toppen. Dock känner jag att jag ändå saknar att bära i långsjal och ska precis sy en. Det blir ändå lite annorlunda med sele än sjal. En sele blir ju inte "en andra hud" på samma sätt som en sjal.

Jag skulle nog ändå kanske välja att skaffa en Sutemi och sedan komplettera med sjal (som vi har gjort :) )
Användarens profilbild
Av Helena
Det är krångligt med ryggknytningar med sjal, då är det jätte bra att ha en sele. Vi har en sutemi (jag har långsjal också), men jag tror inte att jag skulle klarat mig utan sutemin.
Fast det är mycket mysigare att bära på magen i sjal än i en sutemi. Fast barnet sitter mycket bättre i sutemin än i en Babybjörn. Benen hänger inte ner på samma sätt.
Av jess
och har den jämt med mig. jag bar joar på magen med mage tills jag var i 6e månaden, nu bär jag på ryggen och är snart i nionde. joar är iof sig ingen jätte men min mage är det :lol: . vi var ute på resa och hade bara sutemin med och det funkade kanon. jag använde elastisk långsjal i början och har några hemmasydda ringsjalar, en knuten snygg kort sjal, en sakara som jag fick ont av när jag blev gravid och som typ aldrig har använts och en bb active. sutemin har varit underbar men jag ser oxå fram emot att få bära den lilla i långsjalen snart... det var ju sååååååååååå mysigt :D

jess
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?