Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:Är det någon av er dom stickat en spetssjal i bomull? Min mamma har önskat sig en sådan i tunn bomull men hittills har jag bara virkat sjalar i bomull.
Jag har stickat något i lingarn. Det var trist, men du stickar väl i bomull ändå.
Mitt alster:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:Är det någon av er dom stickat en spetssjal i bomull? Min mamma har önskat sig en sådan i tunn bomull men hittills har jag bara virkat sjalar i bomull.
Jag har stickat något i lingarn. Det var trist, men du stickar väl i bomull ändå.
Mitt alster:
Bild
Varför trist?

Och duktiga du som fått till ett foto :app: Tjoho!
Användarens profilbild
Av glis
Äh, det är ju praktiskt taget Kvarnvik som fick till fotona. Jättekul, det gick ju lätt att länka från bloggen ju!

Jag tyckte det var dött och livlöst att sticka i lin (Garnet är Linnéa, är det Ullcentrum som har det?) och som spets tycker jag att det fyller dåligt. Dessutom var det ett krångligt mönster, men det är ju en annan sak...

Vad var det för sjal som alla stickade för ett tag sedan som hade så genomarbetat mönster? Jag tror att barntimmar-fröken skulle kunna behöva en sådan...
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:Äh, det är ju praktiskt taget Kvarnvik som fick till fotona. Jättekul, det gick ju lätt att länka från bloggen ju!

Jag tyckte det var dött och livlöst att sticka i lin (Garnet är Linnéa, är det Ullcentrum som har det?) och som spets tycker jag att det fyller dåligt. Dessutom var det ett krångligt mönster, men det är ju en annan sak...

Vad var det för sjal som alla stickade för ett tag sedan som hade så genomarbetat mönster? Jag tror att barntimmar-fröken skulle kunna behöva en sådan...
Haruni?
Av Ponyo
glis skrev:Nu skall vi se om jag får med bilden på sjalen jag tycker Bubbis karl skall ha:
Bild
Min är stickad i jitterbug...

Tjoho! Det gick! Vänta er bildbomber framöver! Och TACK Kvarnvik!
Jättesnygg!
Användarens profilbild
Av glis
Vad har ni som stickat Haruni använt för garn? Några tips? Jag tror att det är en sådan kyrkfröken behöver och jag räknar med att fortsätta träffa henne i sådär fem år till minst så jag har ingen brådska...
glis skrev:Vad har ni som stickat Haruni använt för garn? Några tips? Jag tror att det är en sådan kyrkfröken behöver och jag räknar med att fortsätta träffa henne i sådär fem år till minst så jag har ingen brådska...
Jag har stickat Haruni med ella rae lace merino, det finns bilder i bloggen. Problemet med det garnet var att härvorna inte var 100 g, utan 98 g... så det blev svårt att få det att räcka, men stickar man lite hårdare borde det inte vara något problem. Annars gillar jag garnet, det är lättstickat och nopprar inte. Jag har också stickat en slätstickad Haruni i angora/lammull, 70/30, jättemysig, men liiite luddigare :lol:
solängel skrev:
Knyttet & K skrev:Mosan - vilken fantastiskt fin lampa! :love:
Bubbi skrev:Min man vill ha en spetsjal :fnissa:
Har ni några förslag på manliga varianter? Harunin var snygg på honom, men kanske inte helt rätt.
Har du hittat sjal? Shetland triangle tycker jag är jättefin, särskilt i lite grövre garn:
Bild
Åhhh :love: Mönster? :D
Var kan man hitta mönstret? :love:
Elflin skrev:
solängel skrev:
Har ni några förslag på manliga varianter? Harunin var snygg på honom, men kanske inte helt rätt.
Har du hittat sjal? Shetland triangle tycker jag är jättefin, särskilt i lite grövre garn:
Bild
Det är inget gratismönster, finns att ladda ner här:
http://www.evelynclarkdesigns.com/
Ravelrysidan:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... lace-shawl
Användarens profilbild
Av ellla
Knyttet & K skrev:
Elflin skrev:
solängel skrev:
Bild
Det är inget gratismönster, finns att ladda ner här:
http://www.evelynclarkdesigns.com/
Ravelrysidan:
http://www.ravelry.com/patterns/library ... lace-shawl
fast det såg ut att vara ganska likt haruni
Blev klar med pulsvärmarna från knitty för någon vecka sen. De var läskigt enkla att göra! Fast det är en halv miljon fel så klart. Och det var svårt att få pärlorna att hamna rätt vid uppläggningen. Och...och...och...ja. Superenkla. Det blir nog några såna till gebortmuddar! :tumup:

Bild
Användarens profilbild
Av ellla
ganesha skrev:Blev klar med pulsvärmarna från knitty för någon vecka sen. De var läskigt enkla att göra! Fast det är en halv miljon fel så klart. Och det var svårt att få pärlorna att hamna rätt vid uppläggningen. Och...och...och...ja. Superenkla. Det blir nog några såna till gebortmuddar! :tumup:

Bild
Söta blev de också!
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?