Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av loppa
Jag är på jakt efter den perfekta ringsjalen. Den ska framför allt användas till min ettåring som väger 8-9 kilo, hemma och när vi hämtar och lämnar storebröderna på dagis. Nu har vi en Looma, och den avlastar ju helt suveränt, men jag tycker den är så grov och tjock i tyget att den blir jättesvår att reglera. Jag är alltså ute efter en ringsjal som

1. avlastar tillräckligt bra för att man ska orka bära en ettåring 10-30 minuter
2. är lätt att reglera själv/med en hand

Mycket tacksam för tips! :app:
Av Hell Cat
Jag gillar verkligen min Bära Barn som jag köpte för nån månad sen. Avlastar bra och är lätt att reglera :)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Och jag gillar Bb-sling eller min hemsydda som är sydd av en bära-barn kortsjal :tumup:
Den som jag lärde mig på var en Rebozo, de är lättjusterade och smidiga, tar liten plats men är i syntettyg, det är inte alla som gillar det.
Av loppa
Jag läser och lär. Gemensamt hittills: bära barn :notes:

Vad har folk emot syntet? Alltså - vad är nackdelarna? Jag har själv nämligen inte provat vare sig sjal, mei tai eller något annat i syntet. (Jag vet bara att de Rebozo jag sett är sjukt snygga :love: ) Har Rebozon de egenskaper jag är ute efter?

Tack snälla för tips! Fler tips, någon?
Av Hell Cat
loppa skrev:Jag läser och lär. Gemensamt hittills: bära barn :notes:

Vad har folk emot syntet? Alltså - vad är nackdelarna? Jag har själv nämligen inte provat vare sig sjal, mei tai eller något annat i syntet. (Jag vet bara att de Rebozo jag sett är sjukt snygga :love: ) Har Rebozon de egenskaper jag är ute efter?

Tack snälla för tips! Fler tips, någon?
jag tycker syntet blir varmt och så är det läskigt att ta på :wink:
Användarens profilbild
Av mari_tres
loppa skrev:aha! ja, varmt vill man ju INTE ha.
Fast samtidigt så är den tunn och relativt glest vävd :lol: och så brukar de kunna vara såpass billiga så det räcker att avstå lördagsgodis en vecka eller två så kan man köpa en :tumup:
Användarens profilbild
Av Marina
jag går emot strömmen och tycker att bärabarn är svår, den är stum så jag tycker liksom att man måste vara så noga, jag föredrar ringsjalar med lätt stretch, min favorit är en på en halv hoppe (inte den tunna, men gjort på ett tunt exemplar av den gamla sorten), har precis fått en gjord av en Jysk Louise och den växer, tunn och smidig, minus dock för att den inte har olikfärgade kanter som jag tycker är oumbärligt på en ringsjal för att lätt kunna dra i rätt kant.

Det var ju nån som hade två längre louisa-sjalar till salu?
Av loppa
mari_tres skrev:
Fast samtidigt så är den tunn och relativt glest vävd :lol: och så brukar de kunna vara såpass billiga så det räcker att avstå lördagsgodis en vecka eller två så kan man köpa en :tumup:
Det låter ju helt klart värt att prova! :vågen:
Du vet inte var man kan hitta dessa snyggingar?
Av loppa
Marina skrev:jag går emot strömmen och tycker att bärabarn är svår, den är stum så jag tycker liksom att man måste vara så noga, jag föredrar ringsjalar med lätt stretch, min favorit är en på en halv hoppe (inte den tunna, men gjort på ett tunt exemplar av den gamla sorten), har precis fått en gjord av en Jysk Louise och den växer, tunn och smidig, minus dock för att den inte har olikfärgade kanter som jag tycker är oumbärligt på en ringsjal för att lätt kunna dra i rätt kant.

Det var ju nån som hade två längre louisa-sjalar till salu?
Okej - då kanske jag ska låta bli bärabarn för säkerhets skull, för det är ju precis det där stumma jag vill undvika. Tyvärr kan jag inte sy, så jag måste hitta nåt färdigt. Kanske helt enkelt får slänga in en köpes-annons och se vilka napp man kan tänkas få och ta det därifrån :)
Användarens profilbild
Av Panakeia
jag är partisk då jag säljer/tillverkar dessa sjalar, men måste ändå få säga att jag gillar Barmas ringsjalar allra bäst - lättare att reglera än loomas då tyget är smidigare samt diagonalvävt och bättre avlastning än bära barn, vilket jag tror beror i första hand på hur vikningen vid ringarna serut.
Av loppa
Jag önskar att jag hade råd med en (tro inte att jag inte spanat på dem ;) ), men vi kommer att ha det ekonomiskt krångligt ett tag, så jag hoppas på att kunna köpa nån begagnad. Du har inga billiga andrahand-sortering ;)
Användarens profilbild
Av mari_tres
loppa skrev:
mari_tres skrev:
Det låter ju helt klart värt att prova! :vågen:
Du vet inte var man kan hitta dessa snyggingar?
Man sätter ut en annons under köpes, "billig rebozo ringsjal köpes" :tumup:
Jag rekommenderar en med metallringar, plastringarna är inte lika snygga :lol:
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har börjat bli ringsjalsfrälst och sugen på nåt skönare än vår Bärabarn-sjal, som just är lite för stum för min smak. Men snygg är den! =)
*tassar*
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?