Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sjd
Lägger denna frågan här också:
Jag tänkte sy mig några MTs/Hybrider (har inte bestämt mig riktigt för modell) och har en fråga.

Jag har köpt några fina paneltyger som jag ska använda, som har ganska mycket stadga. Jag har sytt en MT tidigare, och har då använt twill-tyg (det var ett färdigt kit som kom från BäraNära har jag för mig) och jeanstyg i patchwork till panelen.
Måste det vara typ twill/canvas eller räcker det med att tyget har stadga, dvs det funkar med lakans-/bomullsväv utan problem så länge det är stabilt? Till bältet kan man ju alltid sy i dubbelt tyg, om det behövs, men det blir ju ganska mycket tyg till axelbanden, speciellt om jag ska ha utbredbara med knyt.

Är det någon som har sett en sele som är sydd efter Stoff och Stils mönster? (http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mons ... up_id=7075). Den känns lite "hybridig", eller är det bara jag?

Hoppas ni kan hjälpa mig. :)
Användarens profilbild
Av Moson
Den ser sjysst ut tycker jag.
Jag sydde en MT till HannaGerda här på forumet. Hon hade två ganska tunna tyger hon ville ha så då hade jag ett lager Ikeas Lenda emellan. Enbart Lenda på utbredbara axelband och midjebältet.
Jag har ju inte testat den själv men tror att det belev bra, du kan säkert fråga henne :)

Mao så tycker jag du ska lägga till ett lager i panelen om du använder lakansväv.

Om du ska ha utbredbara band bör du ha en twill eller kraftigare lite glesare vävd tuskaft (alltså motsvarande Lenda) för att få ett kraftigt tyg som ändå har stretch på diagonalen. Jag sydde en med utbredbara i en kraftig kanvas helt utan stretch och det blev inte så bra på axelbanden men funkar som panel.
Användarens profilbild
Av sjd
Ah, tack för ditt svar.
Det är IKEA-tyger jag har köpt som paneltyger, så de är lite stadigare (bland annat den här härliga...), och när jag köpte dem tittade jag på Lenda också, men jag tyckte inte jag hittade någon bra färg som matchade... :)
Jag får ta och åka tillbaka och titta igen...
Användarens profilbild
Av sjd
Har varit på Ikea och köpt Lenda, och på Stoff och Stil och köpt plattvadd och spännen, idag... :)
Nu har jag två MT/Hybrider att klippa och sy... Det är bäst att det blir en unge som gillar att sjala... :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?