Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av nosa
hejsan
jag och min man vill gärna köpa en sele som vi båda kan använda när vi ska åka och hälsa på mannens föräldrar som bor utomlands, och vägarna är väl inte de bästa där, så det kommer bli himla svårt med barnvagn.
Han är 185 cm och kraftig.
Jag är 173 cm o väger 73 kilo. Stor byst ska tilläggas kanske. Det finns ingen i vårt område som kan visa dessa selar (norrköping) så jag undrar om ni kan ge mig råd här istället.
När vi reser om 2 veckor blir vår lilla tös ca 3 1/2 månad. Hon är 60 cm nu, så hon är lite längre än genomsnittet.
Av nosa
Helene skrev:(nu svarar jag dig här också! ;-))

Detta är ju en gammal tråd men visst finns det sjalare i norrköping!
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... ht=#670029
va kul... tack för tipset... men jag tror inte vi hinner träffa nån innan vi reser... så ett råd vore nog på sin plats ändå :)
Användarens profilbild
Av Helene
Fast jag säger samma som på fl. En sjal vore bättre till en sån liten.
Fast en Ergo funkar säkert om hon är lång.

En Mei Tai vore kanske nåt förresten? Den är ju mjukare och går nog bättre att bära liten 3-månadersbäbis i! (och det finns ju alla möjliga olika färger också!)
Kolla på köp och sälj!
Tex här http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=67165

Eller en beco kanske? http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=67045
Av Sia
Det brukar vara svårt att få på en karl en sjal, så då får du vara beredd på att bara bära själv.
Det går att andvända Ergo på ett så litet barn, men då får man vika in fötterna innanför selen, annars är den förmodligen för stor.
(Storleken mäter man på avståndet mellan knävecken när dom sitter i selen, knäna måste liksom sticka utanför.)
Jag skulle också rekommendera en MeiTai nu och en Ergo/patapum när Tjejen är lite större.
Användarens profilbild
Av emmahawk
sambon har använt sin sutemi till båda barnen från ca 3 månader, så visst går det. Trikåsjal och mei-tai är mina favoriter men om det känns motigt med någon sorts knytande så skulle jag rekommendera en sutemi för magbärande :) (och sen en ergo/patapum/beco osv för ryggbärning när barnet är större :wink: )
Användarens profilbild
Av Mrs Data
emmahawk skrev:sambon har använt sin sutemi till båda barnen från ca 3 månader, så visst går det. Trikåsjal och mei-tai är mina favoriter men om det känns motigt med någon sorts knytande så skulle jag rekommendera en sutemi för magbärande :) (och sen en ergo/patapum/beco osv för ryggbärning när barnet är större :wink: )
Skakar liv i en gammal tråd. Såg att du rek. sutemi för magbärande. eftersom jag själv retat upp mig på hur svårt det är att fånga upp remmarna när jag har G på ryggen så undrar jag om det är därför du skriver så? För att det är krångligt att få på sig selen alltså. Tänkte i mitt stilla sinne att det skulle bli enklare om jag blev mer van (läs snål...).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?