Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ester
Ni som beställt från babyhawk (nu ska jag slå till har jag tänkt)
Var beställde ni från?
VAd har ni valt för olika tillbehör? tex extra långa band, 1 ficka/2 fickor och ska man beställa med luddet i eller ej?

jag tänkte chansa på en beställning från deras hemsida i usa....
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag beställde min från www.meitaibarn.se, så det vara bara att beställa färg....
Användarens profilbild
Av Pjoger
Jag beställde en Imperial blue (med svarta band) direkt från www.babyhawk.com. Jag valde till en ficka, det fick räcka, och det hela gick på 80 USD. Förhoppningsvis blir det ingen tull eller skatt på det, men det lär ju visa sig... Hoppas innerligt att den hinner komma i tid till fars dag.

Pjoger
Användarens profilbild
Av mammahappy
Testa att sök på mei tai på ebay så får du upp en del träffar! :lol: :twisted:
Av Sassa
Kan man välja två färger på babyhawken om man beställer därifrån?
Blev det 80 dollar inkl. frakt till Sverige?
Användarens profilbild
Av Pjoger
Ja, Mei Tai + ficka + frakt till Sverige blev totalt 80 dollar (med reservation då för eventuell tullavgift). Man kan beställa två olika tyger, ett till varje sida. Jag skrev ett mejl först till babyhawk och frågade hur det skulle bli med frakt hit etc, och fick svar direkt med instruktioner hur jag skulle göra.

Lycka till!

Pjoger
Användarens profilbild
Av Ester
Sassa - jag skrev och frågade om frakten...och det skulle inte skilja mer än 1 dollar per mei tai och då känns det ju smidigare med varsin beställning...kanske de inte fastnar i tullen lika lätt...

Nu ska man bara välja tyg.....jag har ju så MÅNGA jag vill ha....
Av Sassa
Elin - OK, ja det är alltid svårt med färgerna. Men jag har faktiskt redan beställt en från sverige nu, Meitaibarn. Jag har den förhoppningsvis imorgon. Jag kunde inte vänta längre. :D

By the way - det blev en camoflage :lol: 8)
Användarens profilbild
Av Ester
jag vill ju ha en sån med dödskallar på...tror jag....och den finns väl inte i sverige...

vad fick du betala?
Av Sassa
Jag betalade 775 kr inkl. frakt. Det är ju väldigt dyrt, men hade jag beställt från USA så hade det kanske bara blivit ca 100 kr billigare, men då hade jag inte fått den imorgon. Det känns ju bra att gynna Svenska marknaden också.
Men en sele med döskallar på låter häftigt, klart du ska slå till ! :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
om de inte fuskar med värdet på tullförteckningen så får ni nog räkna med att de fastnar i tullen... så räkna med 25 % extra (hurra för svensk moms! :roll: )
Användarens profilbild
Av Daniellas mamma
egentligen är det 12% tull och 25%import moms..

tull räknas med
pris på varan+frakt X 12%= tull

import moms är:

pris på varan+frakt+tull X 25% = import moms

på tullverket.se kan man räkna hur det kommer att kosta med tull och moms
:) :)
Användarens profilbild
Av malibell
Hejsan!
Jag som sagt är lite novis på det här med sjalar, sitter ju här å kollar mest hela tiden... Har blivit heltokig i alla olika fina sjalar. Så nu när jag läste det här gick jag in och tittade på meitaibarn.... åååååååå så himla fina!! :shock: :D Dessutom verkar det enklare :roll: med fyrkantssjalar eller?! Vill haaaa! :twisted: :)

//Mammamalin
Användarens profilbild
Av emmahawk
Angående luddet som någon frågade om, så är det verkligen jättegosigt, så har men ett mindre barn som kommer att luta huvudet mot och sova mycket så tycker jag det är ett mysigt tillskott. Det blir lite varmare med tanke på sommaren, fast det handlar å andra sidan om så få månader i sverige och kanske, kanske har man något annat att byta till :roll: Men det blir lite mer slimmat utseende utan, så det är väl en smaksak. Dock är luddet tunt, så det är inget som ger ngn särskild störande bulk. Vi har en XT, dvs extra long body, för att passa Marta som är ganska lång, och så kan man ant. rulla ner den ett varv eller sluka helt den kommande nyfödingen tänkte jag. De har verkligen många fina tyger! :)
Av Sassa
Jag fick hem min BabyHawk Mei Tai Camoflage idag och den är SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ SNYGG!!!
:shock: :lol:

Jag är supernöjd med den. Hade på mig den på Underbara barnmässan idag och fick många beundrande blickar och kommentarer hela tiden. Till och med tidningen Mamas chefredaktör Carina Nunstedt kommenterade den och tyckte att den var jättecool. Jag gjorde förstås lite reklam för MeiTaiBarn. :wink:

Min man blev också förälskad i den och tycker att den är cool.

Jag rekommenderar verkligen fyrkantssjal framför långsjal för att det är så mycket enklare!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?