Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag bara tänker, att ibland när jag gör vanlig resår eller mosstickning så blir jag förvirrad om jag pratar med någon eller sådär. Vilket är ungefär samma som att titta på tv - det gör jag sällan eftersom jag inte har någon i hälften av mina boenden nu. Jag har inte tid att bara sitta och sticka slaviskt efter något mönster en längre tid, jag behöver kunna liksom...prata också. Så jag får väl hålla mig undan sjalarna ett par år till. :wink:
Bubbi skrev:
solängel skrev:Apropå sjal till en karl så har jag stickat en Legolas i Manos till sambon, det blev snyggt. Inte för feminint. Enda problemet är att han har lite problem med just flärparna på ändarna, han är mer en halsdukskille.
Hur ser den ut?
Bild

Ketronya har en bild på sin blogg också där hon stickat den i Manos silkblend. Jag stickade den i wool classica, vilket ju gjorde den ännu lite grövre än med silk blend. Tycker originalet är lite för gles, men ska sticka den i silk blend åt mig själv till hösten.
Av Ponyo
solängel skrev:
Bubbi skrev:
solängel skrev:Apropå sjal till en karl så har jag stickat en Legolas i Manos till sambon, det blev snyggt. Inte för feminint. Enda problemet är att han har lite problem med just flärparna på ändarna, han är mer en halsdukskille.
Hur ser den ut?
Bild

Ketronya har en bild på sin blogg också där hon stickat den i Manos silkblend. Jag stickade den i wool classica, vilket ju gjorde den ännu lite grövre än med silk blend. Tycker originalet är lite för gles, men ska sticka den i silk blend åt mig själv till hösten.
Snygg, men jag tror nästan att jag får be honom hitta ett förslag själv. Eller kanske lamianarian?
Användarens profilbild
Av Elsa
Bubbi skrev:
solängel skrev:
Bubbi skrev:
Hur ser den ut?
Bild

Snygg, men jag tror nästan att jag får be honom hitta ett förslag själv. Eller kanske lamianarian?
Jag tycker att flera av de "vanliga" spetssjalarna kan passa en man om de görs i lite grövre material.
Elsa skrev:
Bubbi skrev:
solängel skrev:
Bubbi skrev:
Hur ser den ut?
Bild

Jag tycker att flera av de "vanliga" spetssjalarna kan passa en man om de görs i lite grövre material.

Ja, det blir en helt annan stil med grövre garn. Kolla på Ketronyas här.
Jag tänkte göra de här
http://knitty.com/ISSUEwinter05/PATTmrsbeeton.html

men fattar veeeeerkligen inte. :hmm:
Var börjar man? Var börjar beskrivningen, hur gör man, jag fattar inte ett jota. HILFE!
Av Ponyo
ganesha skrev:Jag tänkte göra de här

Var börjar man? Var börjar beskrivningen, hur gör man, jag fattar inte ett jota. HILFE!
Den börjar med:
Beaded Cast On
Thread 54 size 11/0 Japanese seed beads onto CC and push them about three yards along the yarn, leaving enough free yarn for a long tail CO.

Using larger needles and Long Tail method, CO 108 sts as follows:
CO 1 st, PB, [CO 2 sts, PB] 53 times, CO 1 st. 108 sts.

Distribute sts evenly between needles and join to begin working in the round, being careful not to twist.

Set-Up Round: [P3, k9] to end.
Lägg upp en maska, lägg en pärla nära maskan, [lägg upp 2 maskor, lägg en pärla nära maskan] 53 ggr, lägg upp en maska. Detta ska bli 108 maskor.

Inom [] så ska du repetera 53 antal ggr i detta fall.

De har jag också varit sugen på att sticka, men avskräckts av den förvirrande beskrivningen, jag tycker överlag att Knittys beskrivningar är oöversiktliga och svåra att förstå, skönt att man inte är ensam om det!

Hoppas du lyckas så kanske jag får ny kraft att prova igen :D
Bubbi skrev:

Den börjar med:
Beaded Cast On
Thread 54 size 11/0 Japanese seed beads onto CC and push them about three yards along the yarn, leaving enough free yarn for a long tail CO.

Using larger needles and Long Tail method, CO 108 sts as follows:
CO 1 st, PB, [CO 2 sts, PB] 53 times, CO 1 st. 108 sts.

Distribute sts evenly between needles and join to begin working in the round, being careful not to twist.

Set-Up Round: [P3, k9] to end.
Lägg upp en maska, lägg en pärla nära maskan, [lägg upp 2 maskor, lägg en pärla nära maskan] 53 ggr, lägg upp en maska. Detta ska bli 108 maskor.

Inom [] så ska du repetera 53 antal ggr i detta fall.

Gott! :tumup: Meeeen...börjar man sticka uppe vid fingrarna då liksom, och avslutar längst ner på armen? Ser nästan så ut om man tittar noga på maskorna. Och det kan ju kännas lite olönt att ha pärlor nertill liksom. PUH säger jag åt det här, men de är sååååå fina I wanna!
Men den där three yards long tail liksom...är det uppläggningstråden de tänker på där?

Återkommer med uppdatering!

EDIT: nu har jag lite lugn och ro och börjar fatta. pärlorna träs på först och sen läggs maskorna har liksom...inte tänkt på att de så klart måste komma från det hållet. därav 3yards.
Användarens profilbild
Av sofin
Hej hej :hello:

Vill köpa till lite Muskat-garn och orkar inte åka in till stan och är för snål för att betala frakt för typ tre nystan från nån webbshop :P Vet ni någon bra garnbutik i närheten av Liljeholmen? Eller på vettigt bil- eller t-baneavstånd?

Är lite ny på garninhandlande ju!!
Inspirerad av vissla (visslan?)s bilder på nallar hon stickar och virkar köpte jag mönster till Bjorn the bear idag. Roligt att sticka - men hur tänkte jag som tycker montering är så tråkigt egentligen när jag började på det här....?
Användarens profilbild
Av Moson
sofin skrev:Hej hej :hello:

Vill köpa till lite Muskat-garn och orkar inte åka in till stan och är för snål för att betala frakt för typ tre nystan från nån webbshop :P Vet ni någon bra garnbutik i närheten av Liljeholmen? Eller på vettigt bil- eller t-baneavstånd?

Är lite ny på garninhandlande ju!!
Har för mig att det ska finnas ngn garnaffär på eller i närheten av ringvägen mot hornsgatan som säljer drops. Kolla återförsäljare på garnstudio.se
ganesha skrev:Är så impad av er som fixar såna där sjalgrejer. Orka hålla reda på maskorna liksom, tänker jag. :shock: I min värld hade det aldrig blivit rätt utan minst två upprepningar per varv och så några som bonus. Kan ni typ titta på tv och sticka sånt där?
Det beror på vad det är på TV :wink: Komplicerade saker där man måste hålla reda på handlingen och titta hela tiden funkar inte alls, då blir det antingen fel i mönstret eller så fattar man inget av handlingen...
solängel skrev:
Elsa skrev:
Bubbi skrev:
solängel skrev:
Bubbi skrev:
Hur ser den ut?
Bild

Ja, det blir en helt annan stil med grövre garn. Kolla på Ketronyas här.
Jag tycker att man kan byta ut det sista mönstret på många sjalar så att man inte får den flikiga kanten och då passar dom bättre till en man.
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 291

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?