Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag kämpar med att få Adrian (snart 7 månader) att gå med på ryggknytningar.

Omslutet kryss på ryggen funkade dåligt - han hamnar så långt ner att han inte ser något. Och dessutom böjer han sig bakåt så att allt tyg hamnar långt ner på ryggen på honom och han får dåligt stöd.

Ryggsäck med tibetanskt avslut funkade bättre - i och med att sjalen inte går runt midjan alls kan jag knyta honom längre upp. Och så går tyget längre upp bakom ryggen på honom. Men när han sprattlar och spänner sig så rätar han ut sina ben, och då glider sjalen ut från under hans rumpa.

Finns det någon alternativ knytning som inte går runt min midja, och som är bra för sprattliga bebisar?
(Sen när allt väl är på plats och jag kan gunga runt lite med honom så brukar han vara nöjd, det är just att kunna få honom på plats som är lite svårt.)
Jag har ju precis samma problem som TS och har också startat en tråd om det tidigare. För oss funkar faktiskt enbart omslutet kryss på ryggen just för att innertyget far upp med ryggsäck. Men när det är möjligt hjälper min man till att knyta upp på ryggen, så att barnen ändå hamnar väldigt högt upp och i princip kan se över axeln. Då går tyget över barnens axlar och ned under armarna på mig (alltså runt midjan) så att det blir en skevhet helt klart, men i mitt tycke inte skevare än när undre linjen i en ryggsäck ska sitta kvar i knävecket på en rörlig bebis och samtidigt dras över axlarna. ;-) Är nog dock inne på samma som Auroratiger; jag har lite grann gett upp ryggknyt med långsjal och hoppas att MT/hybrid ska bli räddningen från den ohyggliga smärtan efter en lång promenad med "ergonomisk" sele.
Ja usch det kanske får bli att gräva fram sele/MT ändå. Jag som var så nöjd när jag hittade vävda sjalar som verkligen var bekväma och vackra. (Med dottern provade jag också vävda sjalar men hittade ingen som var rätt för mig, så i praktiken gick vi från trikåsjal direkt till sele med henne. Men nu funkar det så bra med vävda sjalar på magen... men börjar bli lite tungt.)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?