Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av JoJsMamma
Är det någon som har provat infant insert? Är det bra eller totalt onödigt?
Jag vill så gärna kunna amma i sjalen, men får inte till det alls :cry: , kanske det funkar bättre med ergon?
Någon som kan ge tips?
Användarens profilbild
Av Totte
Jag har ammat i ergon. Fick inte heller till sjalen (förrän igår :vågen: ). Min lillkille är ju aningen mindre än din goding så det borde ju gå utmärkt. Lilleman satt helt enkelt med både fötter och ben innanför kanterna på Ergon, med benen i grodposition funkade det utmärkt. Jag fick sänka Ergon lägre på höfterna än vanligt och stötta mitt bröst med ena handen, men jag lyckades utfodra fyra hungriga barn med kvällsmat samtidigt 8)

Såg att Apelsin skrev i en annat tråd att (självklart beroende på barnets benlängd) så borde det gå att använda Ergon med benen utanför från ca 3½ månad. Dagarna svischar förbi med vindens fart känns det som, infant insert verkar inte vara vad du behöver :D
Av JoJsMamma
*springer och kollar*
Användarens profilbild
Av Kusmi
Jag har ett babyinsert annars om du vill låna.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag gillade aldrig inserten, tyckte det blev väldigt varmt och svårt att få bra stöd åt huvudet. Dessutom gillade jag inte hur bebis satt, på sidan liksom, det kanske är jättebra men det ser så illa ut... så vi har använt sjal tills nu ungefär (okej, vi använder fortfarande sjal också ;)), nu tycker vi han är stor nog att sitta i ergon åtminstone kortare stunder. Han är 3 månader och hyfsat stor för sin ålder.
Användarens profilbild
Av frida
Amanda åker och ammar mycket i ergon. Har dragit en rem runt sittdelen (där den är för bred annars) så att hon sitter med stöd till knävecken men kan dingla med benen. Hon är 3 mån nu och ganska stadig i nacken.
Av JoJsMamma
Fru Längtan: Jättegärna!! :D
Användarens profilbild
Av Kusmi
Ok skall se om jag kommer till öppnis på onsdag så kan jag ta med.

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?