Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinlundin
Min manduca är för stor, jag är helt enkelt för liten på alla håll och kanter, tyvärr.
Funderar lite på en mei tai, men funderar på om det inte är för obekvämt med de smala banden, eller finns det med vadderade band?
Gärna tips om era favvo mei tais, annars är jag öppen för förslag för andra bärdon! :D
Av Hell Cat
Funderar på om inte Beco brukar passa smalisar bra? Annars är ju en vävd sjal bra, för där kan du ju anpassa längden så det inte blir för mycket tyg över samt knyta så hårt det behövs.

Meitai kan givetvis också fungera. Det finns med vadderade band och även utbredbara tror jag.
Beco säger du? Ska genast kolla upp detta! Vävd sjal går tyvärr bort för min lille hoppetosse ska upp och ner hela tiden, så smidigt ska det vara! Det bästa vore ju att kunna testa någonstanns, men bor i urskogen så inte så mycket möjligheter att hitta någon som man kan testa.. Skulle vara bra om någon testat både manduca, meitai och beco och kan uttala sig om skillnader och för/nackdelar!
Tar gärna emot personliga erfarenheter och såklart, mer tips!
Av Hell Cat
malinlundin skrev:Beco säger du? Ska genast kolla upp detta! Vävd sjal går tyvärr bort för min lille hoppetosse ska upp och ner hela tiden, så smidigt ska det vara! Det bästa vore ju att kunna testa någonstanns, men bor i urskogen så inte så mycket möjligheter att hitta någon som man kan testa.. Skulle vara bra om någon testat både manduca, meitai och beco och kan uttala sig om skillnader och för/nackdelar!
Tar gärna emot personliga erfarenheter och såklart, mer tips!
Jag älskar Manducan, tycker det är den bästa selen för mindre barn. Sen har jag haft både Ergo och nu har jag en boba. Till kommande bebis var vi helt inne på att införskaffa en Manduca igen men så FICK :shock: vi en beco så den kommer så klart att användas istället. Fast jag kan inte recensera den eftersom jag aldrig burit i beco tidigare.
Mei tai har jag haft ett par stycken men jag har alltid sålt dem vidare ganska snabbt igen, jag vill verkligen gilla mei tai men jag har svårt att få den så tajt knuten som jag önskar. Men det finns många här på forumet som använder mei tai mycket så du bör få något mer svar.

Vilket är närmaste större samhälle? I tråden Sjalbarnsträffar så kan du efterlysa sjalare i trakten :)
Manducan är för stor för mig också. Beco sitter bra, Butterflyen allra bäst, men tyvärr gillar jag inte funktionen att man sätter i barnet först och tar på selen sen. Angepack tror jag också brukar sitta bra på små/smala personer.
Min personliga favorit är Patapum, även om den har aningens får långa axelband när jag är som smalast. Jag är dock mest tunn på överkroppen och har ganska breda höfter.
Tack för era svar! Närmaste större samhälle än väl Borås, Varberg och Falkenberg. Har en timme vart jag än ska så nära är det ju inte men allt är ju relativt! :lol: Har ju bara 20 min till Ullared, men det är väl för mycket att kalla det stort samhälle! :wink:
Mitt mått runt höfterna är 79, och är väldigt liten överallt så att säga.
Sätter man i barnet först i becon, hur funkar det? :hmm:
Butterfly, är det en modell av becon?
Jag gillar ju manducans huvudstöd och utformning i övrigt, den är lätt att få på osv, men är tyvärr för stor.
Saknar att kunna traska rakt ut i skogen med bebis på ryggen, vagnen är så begränsande!
Ingen som vet om någon affär med bra utbud av bärdon i mina trakter?
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Angelpack säger jag! Jag är också liten och både manduca och ergo är för stor för mig. Beco butterfly passade bra men jag tyckte det var bökigt att behöva sätta i bebis i selen först och sen ta på mig den. Sen så tyckte jag att den avlastade ganska dåligt när J blev större.
Angelpacken däremot sitter bra, avlastar bäst av de selar jag testat då den är ganska hög i ryggen och det är enkelt att få på den.
Av Kyltsi
PrettyUgly skrev:Angelpack säger jag! Jag är också liten och både manduca och ergo är för stor för mig. Beco butterfly passade bra men jag tyckte det var bökigt att behöva sätta i bebis i selen först och sen ta på mig den. Sen så tyckte jag att den avlastade ganska dåligt när J blev större.
Angelpacken däremot sitter bra, avlastar bäst av de selar jag testat då den är ganska hög i ryggen och det är enkelt att få på den.
Maken sätter aldrig bebis i selen först, utan tar på sig becon först och stoppar sedan ner tösen i den.

Personligen gillar jag inte Beco butterfly utan trivs med min manduca. Första becon gillade jag däremot.

Jag upplevde att Becon passar bäst av selarna jag har prövat på små personer (jag var liten en gång i tiden, innan jag blev tjock :), men tycker allra bäst om Mei Tai om jag inte får välja en sjal. Även connectan passar bra till små personer men den saknar huvudstöd.
Användarens profilbild
Av diddeldi
manduca brukar vara för stor om man är liten och smal. beco eller angelpack brukar passa bättre. om du vill ha sele alltså. annars funkar ju mei tai på alla kroppsformer. om du inte tycker att det är för långt till mölndal så är du välkommen att komma och prova hos mig (kolla öppettiderna på hemsidan först bara så du inte kör i onödan).
Användarens profilbild
Av Scharlott
För dig som är liten/smal skulle jag vilja tipsa om att kolla närmare på AngelPack, FreeHand, Patapum eller Beco. Dessa bärselar passar speciellt bra på smala personer :tumup:
En mei tai är mer flexibel och passar alla kroppstyper. Dock finns det olika typer/modeller av mei tais och som alltid med bärsjalar är det en smakfråga vilken man tycker allra bäst om. Det är alltid bra om du kan prova...
malinlundin skrev:Ingen som vet om någon affär med bra utbud av bärdon i mina trakter?
Jag är ägare till MammaBarns butik i centrala Alingsås (ca 35 min från Borås och ca 30 min från Göteborg). Du är hjärtligt välkommen att komma och prova hos mig. I butiken finns ett stort urval av både bärselar och mei tais samt många andra bärdon. Jag hjälper dig gärna jämföra olika bärselar/bärsjalar så du kan välja det som passar bäst just för dig. Kolla gärna öppettiderna på hemsidan innan du besöker oss, så att jag säkert finns på plats. Titta också gärna på denna tabell som jämför bärselar: http://www.mammabarn.se/getpage.asp?do=98, den kan förhoppningsvis vägleda dig lite i valet :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?