Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har massa tips o ideer med återvinna !
:heart: älskar gamla ylletröjor dom kan man återvinna till max
Mellan lägg i grytlappar va super bra !
Ärmarna blir jätte varma o sköna benvärmare tajta sånna under byxorna :vågen:
Nått ni återvinner ?
Jag återvinner gamla gardiner och lakarn till väskor och tygpåsar. Mest till foder men ibland även till yttertyget. jeans och en T-shirt har blivit en väska och en manchesterkavaj kommer snart bli en.
Jag återanvänder ofta platsburkar och alltid plastpåsar. Även glasburkar o flaskor. Dessutom såg jag ett kul sätt att återanvända fina plastpåsar. Man kan helt enkelt klippa ut det fina motivet och sen stryka på valfritt plagg. Blir som tryck. Jättefint.
sparar alla storaglas burkar till sylt o marmelad korvarna !
Jag är kanske lite extrem, för jag samlar tygremsor, trasiga strumpor och garnstumpor för att ha till fyllnadsmaterial. Småbitar i tyg till lapptäcksmaterial. Avlagda kläder för att kunna sy om. Skumgummibitar, spillbitar av trä och annat småkrafs (korkar, kapsyler, delar av trasiga leksaker m.m.) blir bra barnpyssel tillsammans med en limpistol. Spruckna glas kan man limma små glasmosaik på och göra ljuslyktor av. Spruckna krukor slås sönder och används till dränering i botten när jag planterar. Stickade saker kan repas upp för att återanvända garn.

I denna blogg http://www.365slojd.se/ finns många roliga idéer. Bland annat en metod att stryka ihop plastpåsar till en tjockare plast som det ska gå att tillverka saker av. Måste testas! :D
jullan skrev:Jag återanvänder ofta platsburkar och alltid plastpåsar. Även glasburkar o flaskor. Dessutom såg jag ett kul sätt att återanvända fina plastpåsar. Man kan helt enkelt klippa ut det fina motivet och sen stryka på valfritt plagg. Blir som tryck. Jättefint.
Det låter intressant! Finns beskrivning någonstans?
Elsa skrev:
jullan skrev:Jag återanvänder ofta platsburkar och alltid plastpåsar. Även glasburkar o flaskor. Dessutom såg jag ett kul sätt att återanvända fina plastpåsar. Man kan helt enkelt klippa ut det fina motivet och sen stryka på valfritt plagg. Blir som tryck. Jättefint.
Undrar jag med!
Cilia skrev:
Elsa skrev:
Undrar jag med!
Me too! :)
jullan skrev:Här hittar jag en beskrivning...
http://www.cutoutandkeep.net/projects/f ... r_knitwear

Dessutom bjuder jag på den här länken för alla som gillar återvinning och pyssel:
http://craftingagreenworld.com/
Yes! Det ska jag göra på några väskor!
Strumpbyxor är tacksamma att återanvända! :D

Benen från dotterns bomulls-strumpisar sparas nu till babylegs till kommande bäbisen och benen från mina nylonstrumpbyxor blir fin-fina hårsnoddar (man måste enl. min erfarenhet klippa till bredare delar av benet än man först tror för att få en lagom tjocklek och stretch på snoddarna)

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?