Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

ellla skrev:
telistant skrev:
ellla skrev:
telistant skrev:Har ni tips på nåt riktigt mjukt garn att sticka en babymössa i? Kompisar ska få sin första här i dagarna och jag vill nog sticka en Sweet babycap till dem.

Jag har stickat två i Zauberball med det är i stickigaste laget. Ev blir det Zauberball iallafall och så får de en bomullshjälm också.
Jaghar lite silkesgarn i lådan hemma... och lite rött malabrigo lace... Kom och kika om du vill!
Gärna! imorgon?
Okej! När?
Pm:ar
Användarens profilbild
Av MuuM
Nästa helg ska jag till Wien. Någon som har koll på bra garnaffärer? :app:
MuuM skrev:
Juliusdotter skrev:Jag har fått en tidig födelsedags present (så där 3 månader bara). Syrran har fyndat garn i en butik som säljer ut pga stägning. Fick 400g bomullsgarn Bianca, kommer väl till andvändning nu när solhatts säsången stundas. Sen fick jag något helt underbart, 100g Manos Lace, 70% babyalpaca, 25% silk, 5 % casmere + ett tillhörande sjal mönster :love:
Sicken syrra man har :loving:
:tumup: Verkligen! Har du något bra solhattsmönster? Skulle behöva göra såna jag med.
Oj de flesta hattar bara växer fram, men grundmönster jag använt (som finns på nätet är) http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 36&lang=se och andra är http://garnstudio.com/lang/se/visoppskr ... 22&lang=se.
Barnhattar har jag haft insipration från Bonniers stora bok om handarbete.
Liten bild kavalkad,
Bild
Till den gröna finns det en matchande stickad klänning till.Bild
Denna har fått en till rand lila längst ut.Bild
Bubbi - Åh, de blommiga! :love:

Muum - Har tyvärr inga tips, men jag vet att Kamilla som har bloggen mittens.se har varit i Wien ett bra tag. Ev att hon gav lite tips i sin blogg?!
Vet iaf att hon hittade ett nytt favoritgarn där, nån ull/bomullsblandning tror jag det var? :hmm:
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Oj, oj, oj. Kolla PetraOs nya fodral:
Bild

Jag är så otroligt nöjd med mina :love:
Är det bara som ett fack och så småfack för stickorna eller? Inga fler indelningar för kablarna och så?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Oj, oj, oj. Kolla PetraOs nya fodral:
Bild

Jag är så otroligt nöjd med mina :love:
Är det bara som ett fack och så småfack för stickorna eller? Inga fler indelningar för kablarna och så?
Jag har också köpt ett set och de är himla fina :love: men jag tycker inte de är så praktiska. Det ena facket är till för spetsarna och där sitter det remmar till 10 par stickor. De största som får plats där är mina 8:or, så tyvärr ligger de andra bara i facket. Det andra facket är till för vajrar och det är avdelat med ett litet fack till stoppar och skruvar. Det är inte sytt helt av till det lilla facket så saker kan ramla över bakom dragkedjan till det stora facket där vajrarna ligger. Och sen finns det en död yta under det lilla facket. Känns varken välplanerat eller jättepraktiskt som sagt, så snart får jag nog tummen ur och syr mig ett eget fodral ändå.
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:Jag har också köpt ett set och de är himla fina :love: men jag tycker inte de är så praktiska. Det ena facket är till för spetsarna och där sitter det remmar till 10 par stickor. De största som får plats där är mina 8:or, så tyvärr ligger de andra bara i facket. Det andra facket är till för vajrar och det är avdelat med ett litet fack till stoppar och skruvar. Det är inte sytt helt av till det lilla facket så saker kan ramla över bakom dragkedjan till det stora facket där vajrarna ligger. Och sen finns det en död yta under det lilla facket. Känns varken välplanerat eller jättepraktiskt som sagt, så snart får jag nog tummen ur och syr mig ett eget fodral ändå.
Nästan skönt att höra, då har jag ytterligare ett skäl att sy eget.

Ses vi på Syfestivalen på lördag?
Användarens profilbild
Av Mosan
Vilka fina hattar Juliusdotter! Sådana skulle jag behöva nu när våren är på gång!
Mosan skrev:Vilka fina hattar Juliusdotter! Sådana skulle jag behöva nu när våren är på gång!
Jag virkade färdigt den här i veckan (i kauni)!
http://www.garnstudio.com/lang/se/visop ... =5&lang=se
Skitkul och görenkelt att knåpa ihop så det får bli minst en hatt till. Ska kika på dem som juliusdotter länkade till. Kanske t.o.m. kan få användning för mina bomullsrestgarner! :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
tk81 skrev:
ellla skrev:
tk81 skrev:börjar nu närma mig slutet på min sjal och undrar hur man maskar av på bästa sett så det blir lagom elastiskt
Jag gör oftast virkad avmaskning :tumup:
låter bra men hur gör man virkad avmaskning
Jag stickar oftast med minskning, det tycker jag blir bra elastiskt: *1rm, flytta tillbaka m, 2m tills* (Om man vill sticka det riktigt snabbt kan man sticka maskorna tillsammans i bakre maskbågen för då slipper man byta hålla på stickan efter lyftet. )
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:Jag har också köpt ett set och de är himla fina :love: men jag tycker inte de är så praktiska. Det ena facket är till för spetsarna och där sitter det remmar till 10 par stickor. De största som får plats där är mina 8:or, så tyvärr ligger de andra bara i facket. Det andra facket är till för vajrar och det är avdelat med ett litet fack till stoppar och skruvar. Det är inte sytt helt av till det lilla facket så saker kan ramla över bakom dragkedjan till det stora facket där vajrarna ligger. Och sen finns det en död yta under det lilla facket. Känns varken välplanerat eller jättepraktiskt som sagt, så snart får jag nog tummen ur och syr mig ett eget fodral ändå.

Glad att vara till hjälp :wink: Jag är nog ganska petig och vill att det ska vara på ett visst sätt. Kanske mitt inlägg ska läsas med en nypa salt?

Jag vet inte än om jag kan komma på lördag, eventuellt har jag andra åtaganden som går före...
melon skrev:
tk81 skrev:
ellla skrev:
tk81 skrev:börjar nu närma mig slutet på min sjal och undrar hur man maskar av på bästa sett så det blir lagom elastiskt
Jag gör oftast virkad avmaskning :tumup:
låter bra men hur gör man virkad avmaskning
Jag stickar oftast med minskning, det tycker jag blir bra elastiskt: *1rm, flytta tillbaka m, 2m tills* (Om man vill sticka det riktigt snabbt kan man sticka maskorna tillsammans i bakre maskbågen för då slipper man byta hålla på stickan efter lyftet. )
Jag gör som melon, det tycker jag blir bra. Virkad avmaskning har jag inte hör talas om tidigare och undrar också hur man gör?
Av Ponyo
melon skrev:
glis skrev:

Glad att vara till hjälp :wink: Jag är nog ganska petig och vill att det ska vara på ett visst sätt. Kanske mitt inlägg ska läsas med en nypa salt?

Jag vet inte än om jag kan komma på lördag, eventuellt har jag andra åtaganden som går före...
Jag har ju bara att jämföra med mitt hemmasydda, och då är PetraOs perfekt i jämförelse. Och jag har bara köpt till extra treor, och de får plats de med.
  • 1
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 291

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?