Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Sockertopp
Jag vill bygga en liten barnsäng. Vi har inte så hemskt mycket plats i vårt sovrum för att ställa in en säng till Pärlsockret så helst skulle jag vilja ha nåt i typ spjälsängsstorlek men inte spjälsäng utan mer som en riktig säng liksom. (Vi har två spjälsängsmadrasser dessutom så den storleken har ju madrassfördel. 55x112 tror jag att de är - IKEAs gamla storlek.) Och helst ungefär på samma höjd som vår säng eftersom vi nattammar fortfarande. Hittills har hon sovit i vår säng men med henne på tvären där blir det trångt tycker vi.
Är det nån som byggt själva? Hur gjorde ni?
Sambon säger typ att det säkert är krångligare än jag tror :hmm: och tycker nog att vi skall ta spjälsängen och modifiera. Jag är tveksam till att det blir så bra och tror inte att det behöver vara så krångligt. Och jag vill gärna.

Snälla, tänk med mig och dela med er av ev. egna byggen.
Användarens profilbild
Av tweed
Kan man tänka sig att bygga i Mdf så är det ganska enkelt att rita upp de bitar man behöver och gå till en brädgård och få bitarna kapade.
Jag tänker mig en låda med tre sidor, och utan botten och lock, som man sedan sätter i en botten i på lämplig höjd. Låter man kanterna bli lite högre kan man ju sy dynor till den när barnet har vuxit ur den och göra en liten soffa.
Användarens profilbild
Av little_me
Vi har byggt själva, visserligen till 4 åringen och inte en liten plutt, men jag tror nog man kan göra samma till ett mindre barn ed lite ändringar. Det tog bara nån timme och var inte så svårt.

Vi gjorde en rib-botten som sitter dels i sidan på vår säng och sen en egen ny "kant" på andra sidan, men ben så den blev lika hög som våra och kanter på sidan och i huvudänden.. Ska se om jag lyckas ta kort och lägga in!
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Intressanta idéer!
Bygga om till soffa sen är ju jättebra för jag inser ju att det blir en rätt tillfällig säng om man kör 112 cm madrass och hon nu är drygt 83.
Att fästa ribbotten i egna sängen är ju en smart idé. Vi har dock ingen sängram utan bara resårbottnar så det är svårt att fästa nåt skulle jag tro :hmm:

Vi har en bandsåg i källaren så att såga till bitar borde inte vara nåt stort problem.

Fler tips, tack :)
Användarens profilbild
Av ellla
Jag hade nog stulit bottnen från spjälsängen och snickrat ihop en ram åt den med tre sidor som går upp på sidorna och på den sista bara ha en förstärkarnde balk så att inte benen glider isär. Om man bygger en ram kan man ju bara lägga ner spjälsångsbottnen i den och då kan man ju använda den igen!
Användarens profilbild
Av ellla
Kaja skrev:Lägg en filt under din madrass och så andra halvan av filten under barnets madrass. Det blir visserligen en glipa mellan madrasserna, men det finns ingen chans att någon lyckas sticka ner en fot eller arm mellan sängarna.
vi har tagit en masonit och lagt under madrassen så kan A rulla över bäst han vill...
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Kaja skrev:Lägg en filt under din madrass och så andra halvan av filten under barnets madrass. Det blir visserligen en glipa mellan madrasserna, men det finns ingen chans att någon lyckas sticka ner en fot eller arm mellan sängarna.
:hmm:
Nu var ju iofs problemet att vi inte har någon säng till Pärlsockret. :wink:
Men jag tar med mig tipset till när vi fått till en säng.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?