Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Kyltsi
Jag ska "få" en overlock om jag presterar bra i skolan. Jag har alltså lovat mig själv en overlock när skolan är slut om jag presterat bra. Och det har jag, så nu är det dax att välja overlock.
Men jag vet inte vilken.

Vilken eller vilka rekommenderar ni? Och varför, vad är bra med just den eller dom?
Användarens profilbild
Av glis
Grattis till bra resultat i skolan!

Jag har precis bytt bort min Pfaff hobbylock 2.0. Den var enkel att trä och justera men orkade inte sy i bättre tyger.

Jag har bytt till en Bernina 700D. Den har en del reglage lite dumt placerade men är stark som en häst och tuggar sig igenom allt.

Jag är glad att jag köpte den "billiga" Pfaffen och bevisade för mig själv att jag gillar att sy på OL men jag är ännu gladare nu när jag har en som kan sy det jag vill...

Pfaffen tror jag att jag betalade 3400 för för två år sedan, möjligen uppåt 4000. Berninan kostade 5995 förra veckan. Men jag fick 3000 i inbyte för den gamla...
Av Kyltsi
Tack för era svar. Ska ta en titt på maskinerna ni har :)

Några andra med andra åsikter?

Vad är det jag borde tänka på när jag köper en overlock?
Användarens profilbild
Av semla
Hej!

Jag har en Pfaff hobbylock 2.0 och är jättenöjd med den. Jag har hittills enbart sytt barnkläder i trikå och velour, samt ett lapptäcke i vanligt bomullstyg, så jag har väl inte testat gränserna med den precis, men för mina ändamål är den bra. Lätt att trä tycker jag, i alla fall efter att ha hört om hur svårt det ska vara att trä overlock :tumup: .

Tydligen är Pfaff hobbylock 2.0 samma maskin som Husqvarna Huskylock s15, det är bara skalet som skiljer sig, det är samma tillverkare etc. Detta fick jag reda på av damen i symaskinsaffären efter att jag köpt min Pfaff - Husqvarna är nog billigare också :hmm: . Bra att veta!

Jag hade stor hjälp av www.sysidan.se när jag gick i overlocktankar, kolla där!

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Scilla
Puffar denna då, apropå min andra tråd :D

Pfaff är samma märke som jag har på min vanliga symaskin som jag är väldigt nöjd med. Läste dock i någon annan tråd att flera inte tyckte att Hobbylocken som nämns här är stark nog? Vad syr ni då i för tyger? Hur stark maskin behöver man? :hmm:
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag har en Huskylock 910 som strulade lite i början men nu är den snäll och jag är nöjd med den. Jag har inte testat så många andra maskiner å andra sidan, och jag vann den på en aktivitetsdag i stans husqvarnabutik så jag vet inte vad jag hade valt om jag köpt en... :hmm: Men nöjd är jag!
Av Marine78
Jag har en lite äldre PFAFF Hobbylock som heter 4842 (alltså den köptes 2007 eller om det var början av 2008 och precis innan tillverkningen flyttades över till Kina) och är Japantillverkad. Det jag har fått höra (vet dock inte sanningshalten i det hela) är att de japansktillverkade maskinerna är lite starkare och hållbarare än de numera Kinatillverkade. Annars tror jag att "min" modell inte har någon direkt efterföljare då den prismässigt låg mellan 2.0 & 3.0. Jag är i alla fall jättenöjd med min maskin, även om jag nu skulle vilja uppgradera mig till min absoluta drömmaskin (Babylock av ngn modell). Den har klarat av att sy i alla upptänkliga material och skär bra för det mesta (och annars är det dags att slipa kniven ;-)).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?