Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
Vet inte om denna ska ligga i annat OT, men tänkte att det rör sig om klädmönster så la den här. Ligger den tokigt, får moderator gärna flytta den. :tumup:

Here goes:
Jag hade tänkt beställa klädmönster från Buttericks i USA. Såg att de har rea på några av de historiska
mönster jag varit på jakt efter.

Hur bär jag mig åt för att inte få en massa påslag i tullen? Några andra avgifter jag bör tänka på? Är det safe att betala med ett "tillfälligt e-kortnummer"?

Tror de hade olka gränser som att upp till 7 mönster kostar frakten 30 dollar, och upp till 15 mönster 55 dollar eller liknande. Men eventuell tullavgift går den på hur mycket paktet är värt i innehåll? Och blir det i så fall på reapriset eller ordinarie priset? Jag vet att det ska finnas nån sida man kan kolla på, men jag har glömt vilken. :oops:

Är det förresten nån som har kolla på storlekarna på Buttericks (och McCalls) mönster? Det är vuxenmönster till dam i första hand, och det finns i komistorlekarna small/medium eller large/xlarge. Blir lite tveksam vad jag ska välja då jag inte alls har kolla på amerikanska storlekar. :hmm:

Vore tacksam för lite input, då jag vet att några av er DIY har beställt saker från det stora landet "over there". Jag har aldrig vågat, men tänkte att nu är det dags. :D
Av FruFrid
Har inte koll på just mönster men har beställt en hel del annat från USA.

Det du riskerar att få betala är framför allt moms. Gissar att den är 25% på mönster, som på det mesta. Man betalar även moms på portot så ta totalsumman gånger 1,25 så ser du det "riktiga" priset.
Momsen har jag oftast fått betala när jag hämtat ut paketet på Posten.

Jag har handlat med tillfälligt e-nummer en massa gånger från amerikanska butiker.
Av Smultronbarn
Tackar! Då ska jag försöka räkna ut slutpriset med moms innan jag beställer. :tumup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?