Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja gör det, det är enkelt ochblir snyggt. Lägger man till en flärp och en knapp får man en enkel stängning också!
Mamma Eli skrev:
mimpen skrev:Tack snälla för din fina tutorial! :vågen:
Håller med!!!!

Och på tal om väskor så har jag precis köpt en rolig bok med sybeskrivningar på bl.a. väskor där ett färdigt set om en väska ingår, tyg och tillbehör alltså!!!!
http://cdon.se/media-dynamic/images/pro ... ath-sy.jpg
Det finns en tråd om den boken! Jag har också köpt den men min symaskin är inlämnad för service just nu så jag har inte hunnit att sy den än...
karro54 skrev:
Mamma Eli skrev:
mimpen skrev:Tack snälla för din fina tutorial! :vågen:
Håller med!!!!

Och på tal om väskor så har jag precis köpt en rolig bok med sybeskrivningar på bl.a. väskor där ett färdigt set om en väska ingår, tyg och tillbehör alltså!!!!
http://cdon.se/media-dynamic/images/pro ... ath-sy.jpg
Det finns en tråd om den boken! Jag har också köpt den men min symaskin är inlämnad för service just nu så jag har inte hunnit att sy den än...
:tumup: Har knappt hunnit titta i den, men den ser spännande ut! :vågen:
Vilken bra beskrivning och underbar väska. Jag har precis börjat sy en massa, så en sån ska jag prova. :vågen:

Men: Jag förstod allt fram till
"Sen syr jag i eventuella fickor och så stoppar jag fodret i väskan syr ihop dem klipper så de passar och sedan syr jag på en snedslå."

Say what? Stoppa i vart, klippa hur, sy ihop vilket med vad? :whut:
Franneke skrev:Vilken bra beskrivning och underbar väska. Jag har precis börjat sy en massa, så en sån ska jag prova. :vågen:

"Sen syr jag i eventuella fickor och så stoppar jag fodret i väskan syr ihop dem klipper så de passar och sedan syr jag på en snedslå."

Jag kan ta mer kort och visa när jag kommer hem.
Franneke skrev:Vilken bra beskrivning och underbar väska. Jag har precis börjat sy en massa, så en sån ska jag prova. :vågen:

När du syr ihop väskan syr du yttertyget och fodret för sig, du får två separata väskor.

Fickorna syr jag på fodrets rätsida sen stoppar jag i fodret i yttertyget aviga mot aviga. Jag ser till att alla sömmar är mot varandra. Sen syr jag en söm där jag syr ihop yttertyget och fodret, alltså där snedslån (kantbandet) ska vara och så klipper jag så att yttertyget och fodret är exakt lika. När det är klart syr jag på snedslån.

Jag har inte ork att ta bilder idag det är för mycket som snurrar i huvet efter dagens jobb. En oförutsedd incident som tog all min energi för ikväll.
karro54 skrev:

När du syr ihop väskan syr du yttertyget och fodret för sig, du får två separata väskor.

Fickorna syr jag på fodrets rätsida sen stoppar jag i fodret i yttertyget aviga mot aviga. Jag ser till att alla sömmar är mot varandra. Sen syr jag en söm där jag syr ihop yttertyget och fodret, alltså där snedslån (kantbandet) ska vara och så klipper jag så att yttertyget och fodret är exakt lika. När det är klart syr jag på snedslån.

Jag har inte ork att ta bilder idag det är för mycket som snurrar i huvet efter dagens jobb. En oförutsedd incident som tog all min energi för ikväll.
Karro, du behöver inte ta bilder, beskrivningen räckte alldeles utmärkt! :app: Tack så hemskt mycket!

Hoppas du får en lugn och härlig kväll efter den ansträngande dagen! :heart:
millla skrev:Nu har jag en fråga: Hur stor tygbit behövs om jag skulle vilja sy en sån här väska?
Det beror ju lite på hur stor du vill att väskan ska vara. Ni gardin jag använde var 90 cm bred och 75 cm lång.
Bra förklaring! Ska rota fram ett kul tyg ! Tack :P
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?