Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Vilket bärverktyg ska jag använda? Varför?

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mami
Hej,

Trots att jag redan har äldre barn har jag aldrig provat på att bära i sjal. Nu har jag blivit mamma en gång till och har läst mycket om sjalbärande och har även diskuterat en del med vänner som är någorlunda sjalvana. Har bestämt mig för att börja med en vävd sjal (trots att vissa tycker de elastiska är nog enklare att lära sig knyta).

Skulle ni kunna rekommendera en vävd sjal som inte kostar alltför mycket (men inte heller är för billigt för att klara av en del användning!) och som är lämplig för barn mellan 3 månader och... ja, 1-2 år?

Mest av allt så funderar jag över vilken längd är lämpligast när man vill bära barnet liggande eller halvliggande så här i början??? Barnet är snart 3 månader gammal och ovanligt stadigt i nacken! :)

Mycket tacksam för svar!
Användarens profilbild
Av tweed
längd på sjalen beror på hur stor du är själv. Är du liten funkar alla knytningar med en 4,6-4,7m sjal, är du större kan du behöva en 5,2m för att få knuten fram när du bär på mage.
Av mami
Tack... :D

Ja, jag är 153cm kort :lol: och väger ca 55 kilo så rätt så liten.

Då ska jag kunna ha en liten kortare sjal, alltså?
Av sjaltokan
4,7 eller 4,2 m beroende på hur mycket du tror att du kommer bära på ryggen framöver. :tumup:

Ett tips är att lägga ut en köpes annons och köpa en begagnad.
Av mami
thowida skrev:4,7 eller 4,2 m beroende på hur mycket du tror att du kommer bära på ryggen framöver. :tumup:

Ett tips är att lägga ut en köpes annons och köpa en begagnad.
Tackar, snälla du! Att köpa begagnad låter som en bra idé. :D

Har ni tankar kring vilket märke blir bra (utöver det svårstavat ni nämnde här ovan :Hahaa: )
Av mami
Kristina skrev:kolla om babyboden har kvar några storchenwiege, de har 50% på allt nu.
Mycket bra tips - tusen tack! Ska kolla direkt :tumup:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Ang. märke så finns det massor av bra, vävda sjalar ute på marknaden nu som jag skulle klassa som likvärdiga där det mer bara är en fråga om tycke och smak kring hur man vill ha sin sjal - så mitt grundråd är att utgå ifrån att välja en som du tycker är snygg och kolla det där med vilket märke efter det! :tumup:
Av mami
Ja, det låter klokt - att välja utifrån min egen smak. Det är bara att det finns ett så otroligt stort utbud och jag är ju helt nykläckt sjalentusiast :lol:

Har iaf kollat på Babyboden och beställt spontant en vävd sjal av märket Amazonas Antigua i längd 4,5m (vilken kommer tydligen att krympa ner tll 4,2m efter tvätt?). På rea kostar den 295 kr så det är värt att köpa och prova. Sedan kan jag komplementera sjalgarderoben längre fram.

Någon som har provat det märket?

Så spännande! Jag kanske slipper att få så himla ont i ryggen av att bära runt lillan utan nåt bärredskap som jag gör för tillfället. Hon blir inte lättare med tiden, vetja! :lol:

Ett stort tack, underbara ni :app:
Jag kommer säkert att ha massor med frågor framöver ;)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?