- tis mar 29, 2011 10:59
Har burit min tjej i vagga i en sleepy wrap sen hon föddes. Hon är nu snart 3 månader och väger 5 kilo, så jag har köpt en vävd sjal (calin bleu) för att försöka övergå till den så småningom. Problemet är att hon inte alls gillar att sitta upprätt, utan vill absolut ligga ner! Blir jättearg när jag försöker.. Har försökt mig på en vagga med den vävda sjalen, men det är helt omöjligt, är ju ingen "stretch" alls i den.
Min undran är om det ens är meningen att det ska gå att bära vagga i en vävd sjal. Går det att vänja henne vid att sitta upprätt på nåt sätt, för jag kan ju inte bära henne i vagga hur länge som helst, eller? Vill väldigt gärna kunna fortsätta bära henne mycket, men det börjar bli lite tungt såhär nu. Eller så är det jag som är klen
. Alla tips mottages tacksamt!
Min undran är om det ens är meningen att det ska gå att bära vagga i en vävd sjal. Går det att vänja henne vid att sitta upprätt på nåt sätt, för jag kan ju inte bära henne i vagga hur länge som helst, eller? Vill väldigt gärna kunna fortsätta bära henne mycket, men det börjar bli lite tungt såhär nu. Eller så är det jag som är klen