Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av eM
Nån som har erfarenheter utav att maskintvätta ullsjal? Väntar på och få hem en och funderar lite hur jag ska kunna tvätta den...

Har förstått att man bör använda flytande ulltvättmedel men fungerar det och köra den i maskin på ullprogrammet i 30 grader? Vår maskin har dock en centrifugering på 1200 el 1400 tror jag det var som man inte kan stänga av, klarar sjalen det? Har läst på www.thebabywearer.com och där skriver dom att sjalarna förstörs på så hög centrifugering...? :roll:
Användarens profilbild
Av eM
Boadicea skrev:Jag har kört mina ullsjalar på 30 grader med lite vanligt tvättmedel och de mår jättebra. Centrifugeringen vet jag dock inget om.
Ah ok! Men kör du nåt program med centrifugering då eller tar du bort det helt? För jag kan ju inte ta bort det på vår maskin... Vad jag kan förstå av andra forum så säger dom att centrifugeringen kan göra att ullsjalar blir "filted" och helt förstörda...?
Senast redigerad av eM den fre sep 21, 2007 19:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mammahappy
JAg har köpt något flytande ullschampoo eller ulltvättmedel eller vad det nu är. Å med det har jag tvättat min ullsjal i tvättmaskinen på ullprogrammet i 30 grader och det funkade bra.
Användarens profilbild
Av eM
För det ullprogram som vår tvättmaskin har är 30 grader och 1200 v i centrifugering, frågan är om jag vågar tvätta sjalen så... :roll:

Vill ju inte att den ska förstöras... :purskis:
Användarens profilbild
Av Elin G
Maskinerna i vår tvättstuga centrifugerar inte fullt på ullprogrammet. Det vanligaste problemet för ull är väl att det filtar om man gnuggar för mycket, så i ett ullprogram bör rimligtvis extra skonsam centrifugering ingå automatiskt. Har du ingen instruktionsbok där det står exakt vad programmet innebär.
Användarens profilbild
Av eM
Elin G skrev:Har du ingen instruktionsbok där det står exakt vad programmet innebär.
Näe tyvärr :/
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?