Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mimpen
Gubevars så snygg. 250 kr tycker jag! Är den fodrad? Har den innerfickor? eller är det "bara" en påse. Sånt påverkar ju lite. Sen undrar jag om du har lite mått och mönsterskiss att bjuda på (inte exakt, men si så där på ett ungefär?). Så snygg tyckte jag den var :wink:
Användarens profilbild
Av karro54
mimpen skrev:Gubevars så snygg. 250 kr tycker jag! Är den fodrad? Har den innerfickor? eller är det "bara" en påse. Sånt påverkar ju lite. Sen undrar jag om du har lite mått och mönsterskiss att bjuda på (inte exakt, men si så där på ett ungefär?). Så snygg tyckte jag den var :wink:
Den är fodrad och har två innefickor med knapp. Det är en dagisväska som jagförlängt axelremmen på och anpassar höjden efter den gröna blomman och botten efter gardinens mått. Vilket innebär 1/6 av den totala bredden på var kortsida och 2/6 på var långsida. Om du vill ha mer exakta mått kan du få det imorgon!
Användarens profilbild
Av mimpen
karro54 skrev:
mimpen skrev:Gubevars så snygg. 250 kr tycker jag! Är den fodrad? Har den innerfickor? eller är det "bara" en påse. Sånt påverkar ju lite. Sen undrar jag om du har lite mått och mönsterskiss att bjuda på (inte exakt, men si så där på ett ungefär?). Så snygg tyckte jag den var :wink:
Den är fodrad och har två innefickor med knapp. Det är en dagisväska som jagförlängt axelremmen på och anpassar höjden efter den gröna blomman och botten efter gardinens mått. Vilket innebär 1/6 av den totala bredden på var kortsida och 2/6 på var långsida. Om du vill ha mer exakta mått kan du få det imorgon!
Hur är botten formad?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Enid skrev:250kr låter som en rimligt Gör-det-själv-pris :tumup: . Med skatter, moms och butikspåslag skulle jag gissa att en sån väska skulle kosta 500kr i butik. Kanske lite mer men absolut inte mindre!!
:iagree:

Tycker att din man är inne på ngt klokt faktiskt! :tumup:
Användarens profilbild
Av karro54
mimpen skrev:
karro54 skrev:
Hur är botten formad?
Den är fyrkantig. Långsidan av botten är där blomman är. Sen är det snedslå i överkanten, det går nog att vändsy men jag får inte till det snyggt, innefodret blir så rynkigt och veckigt.
Användarens profilbild
Av puppan
Jättesnygg!
Jag instämmer med de övriga att nivån 250 kronor känns bra.
Användarens profilbild
Av Edith
:iagree: :love:

Fast nu har du ju svarat, men annars så hade jag också undrat. Resten håller jag dock med om. :lol:
Av Sia
karro54 skrev: Han tyckte dessutom att om hon köper den och berättar för sina väninnor om den får den inte vara för billig för då förväntar sig eventuella kunder att deras väskor också ska vara billiga... Tror maken blivit lite girig... :D
jag håller med din make, jag började sälja vetekuddar till mina vänner för 50:-/st, och helt plötsligt skulle alla ha, så jag har suttit och sytt hela kvällarna.
För mina tygkassar så har jag räknat på matrialkostnad+50kr/halvtimme =200:- och folk har köpt ändå.
Säljer man till nån man inte känner så är det liksom skitsamma, antigen så vill dom ha kassen å då får dom betala för din tid, eller så vill dom inte betala och så kan du ge bort kassen i present till nån av dina vänner eller lägga din tid på att sy nåt till dig själv eller göra nåt roligare.
Din tid är värdefull!
Av Sia
Enid skrev:250kr låter som en rimligt Gör-det-själv-pris :tumup: . Med skatter, moms och butikspåslag skulle jag gissa att en sån väska skulle kosta 500kr i butik. Kanske lite mer men absolut inte mindre!!
:iagree:
Användarens profilbild
Av karro54
När kg kommer hem idag kan jag fota hur jag klippt eftersom själva väskan utom botten är ett stycke. Eller är det solklart ändå?
Användarens profilbild
Av millla
karro54 skrev:När kg kommer hem idag kan jag fota hur jag klippt eftersom själva väskan utom botten är ett stycke. Eller är det solklart ändå?
Jag vill jättegärna se bild! Jag fattar inte annars... :oops:
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
karro54 skrev:När kg kommer hem idag kan jag fota hur jag klippt eftersom själva väskan utom botten är ett stycke. Eller är det solklart ändå?
Var är sömmarna? De verkar inte vara på blomsidan som på de traditionella thaiväskorna?
Användarens profilbild
Av karro54
Mamma Eli skrev:
Var är sömmarna? De verkar inte vara på blomsidan som på de traditionella thaiväskorna?
Sömmen är på baksidan, men det kommer synas när jag visar bilderna i eftermiddag.
Användarens profilbild
Av karro54
En liten tutorial på hur mönstret är klippt och hur jag sytt ihop väskan.

Bild
Jag vill ju ha den stora blomman som framsida på väskan så därför viker jag såhär:
Bild
Bild
Jag placerar sedan mitt mönster eller klipper på fri hand och har då handtagen mot de två vikta sidorna. Tänk på att axelbandet blir dubbelt så klipp inte för brett.
Bild
Det ser ut såhär ihopvikt
Bild
utvikt:
Bild
Jag klipper ut en del till i ett tyg jag ska ha till foder exakt lika.
Bild
Jag börjar att sy ihop handtaget och baksidan sedan syr jag i botten. För att få botten snygg syr jag ihop den från halva sidan och mot hörnet på alla sidor det blir alltså 8 sömmar men annars blir det så rynkigt och fult, såhär:
Bild
Sen syr jag i eventuella fickor och så stoppar jag fodret i väskan syr ihop dem klipper så de passar och sedan syr jag på en snedslå.
Såhär blir baksidan med sömmen:
Bild

Klart!

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?