Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av karro54
Jag tänkte sy en tunika till Leia typ Villervalla. Jag har en sån klänning som är lite liten så jag tänkte använda den som mönster. Men hur gör jag den större? Något speciellt jag ska tänka på? Den är liten över axlarna och på längden och armarna så det är väl där jag ska göra den större...

Eller behöver jag ett riktgit mönster när jag aldrig har sytt en tunika förut?
:help:
Användarens profilbild
Av Kristina
Hoppar in nu när jag har plockat fram maskinerna igen. Första projektet tänkte jag skulle bli en mei tai (byxor räknas inte, de är så lätta att sy).
Direkt dyker ju en fundering upp; ska jag klippa axelbanden på skrå för att utnyttja diagonalstretchen i tyget kanske? Är det smart eller onödigt? Tänkte sy utbredbara axelband, tror jag gillar det bäst.
En till fundering är om man måste vaddera midjebandet, blir det sjukt oskönt att låta bli?
Användarens profilbild
Av glis
Kristina: Är det inte knytband på en meitai även nere? I så fall är det väl bara att göra dem lika utbredbara. Om det är vad jag trodde kallades hybrid du tänker sy så tror jag att det är viktigt att polstra på något sätt. Jag har aldrig provat någon form av meitai så tolka mig inte som besservisser (som jag inte ens kan stava till).

Jag köpte ny OL i fredags och fy 17 vad kul det var att sy igen! Kisen har fått tre nya tröjor, men ingen av dem är fotad än så jag kan inte visa. Störtskönt inte minst att ha fått tillbaka lusten att sy!
Användarens profilbild
Av Moson
Kristina skrev:Hoppar in nu när jag har plockat fram maskinerna igen. Första projektet tänkte jag skulle bli en mei tai (byxor räknas inte, de är så lätta att sy).
Direkt dyker ju en fundering upp; ska jag klippa axelbanden på skrå för att utnyttja diagonalstretchen i tyget kanske? Är det smart eller onödigt? Tänkte sy utbredbara axelband, tror jag gillar det bäst.
En till fundering är om man måste vaddera midjebandet, blir det sjukt oskönt att låta bli?
Kort svar från mobilen :)
Du behöver inte klippa axelbanden på skrå, det räcker med diagonalstretch. Du måste inte vaddera midjebandet men det är nog skönast så, jag har gjort Det på mina, typ 70 cm tror jag.
Användarens profilbild
Av Kristina
glis skrev:Kristina: Är det inte knytband på en meitai även nere? I så fall är det väl bara att göra dem lika utbredbara. Om det är vad jag trodde kallades hybrid du tänker sy så tror jag att det är viktigt att polstra på något sätt. Jag har aldrig provat någon form av meitai så tolka mig inte som besservisser (som jag inte ens kan stava till).
Moson skrev:
Kristina skrev:Hoppar in nu när jag har plockat fram maskinerna igen. Första projektet tänkte jag skulle bli en mei tai (byxor räknas inte, de är så lätta att sy).
Kort svar från mobilen :)
Du behöver inte klippa axelbanden på skrå, det räcker med diagonalstretch. Du måste inte vaddera midjebandet men det är nog skönast så, jag har gjort Det på mina, typ 70 cm tror jag.
Tack för svar! Nu ska bara midjebandet sys på (med vaddering ;)) så är den klar sen! Ska bli kul att prova mei tai igen, det är evigheter sen sist och då var jag inte helt imponerad, så vi får se vad jag tycker nu..
Av annbom
Jag tänkte bara dela med mig av vad jag sytt på sistone. Någon annan kanske vill "sno" idén. Jag har sytt foder till galonbyxorna som jag knäppt fast med plast knappar så de kan användas som vanliga galonisar också. Billigt blev det med eftersom jag använt en ikea fleece filt för 10kr. Bild kan jag inte bjuda på just nu eftersom sonen är på förskolan med byxorna på sig
Användarens profilbild
Av ellla
annbom skrev:Jag tänkte bara dela med mig av vad jag sytt på sistone. Någon annan kanske vill "sno" idén. Jag har sytt foder till galonbyxorna som jag knäppt fast med plast knappar så de kan användas som vanliga galonisar också. Billigt blev det med eftersom jag använt en ikea fleece filt för 10kr. Bild kan jag inte bjuda på just nu eftersom sonen är på förskolan med byxorna på sig
Smart!
  • 1
  • 90
  • 91
  • 92
  • 93
  • 94
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?