Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sassa78
Hej alla!
tänke ge mig på att sy ngra egna sköna kuddar till soffan! Ska göra dem stora och funderade på att fylla dem med såna kulor som finns i saccosäckar, eller inte ajg har inte bestämt mig än.. min fråga är vilket sorts tyg kan lämpa sig till sånt.. vill ha ett tyg som är skönt att lägg huvudet på en längre tid men som samtidigt inte drar till sig massa katthår..
vore toppen med lite tips och kanske egna erfarenheter?
Av sassa78
ingen?? :cry:
Av leonie
Om jag skulle sy sådana kuddar så skulle jag först sy dem i lakansväv, som en innerkudde, och fylla dem med kulor. Sen skulle jag nog sy överdrag i velour, men så har jag ju ingen katt heller. :wink:
Användarens profilbild
Av Trulsamin
Över lag tycker jag att det enda som verkligen inte drar åt sig katthåren här hemma är våra sidenlakan... Så jag skulle nog antingen sy en innerkudde och en ytterkudde i vanlig stum bomull eller så hade jag sytt ytterfodralet i samma material som sidenlakan...
Användarens profilbild
Av karro54
Vart får du ta gi kulor till saccosäck?? Vad kostar det?
Av sassa78
jag har köpt mina på stoff o stil.. men inte fått dem ännu.. typ 179 kr för 100 liter=) återstår att se hur mkt det är;)
Av Jinxan
Jag hade sytt överdragen i glansigt material, det drar inte åt sig katthåren. I övrigt har jag nu bomullskuddar i min soffa, visst blir det katthår på dom, men det får gå ;)
Av sassa78
glasigt matrial låter smart... katthår stör inte mig men min man är redan lite allergisk så jag vill helst inte utmana ödet så att säga.. och vissa matrial är ju rena rama magneterna=(
Av Jinxan
sassa78 skrev:glasigt matrial låter smart... katthår stör inte mig men min man är redan lite allergisk så jag vill helst inte utmana ödet så att säga.. och vissa matrial är ju rena rama magneterna=(
Oja, så det är bara att springa runt i tygaffärer och leta efter tyger som är glansiga, dom flesta av dom så sätter sig inte katthåren.

Och en ide, man borde nästan ha något hemma som verkligen drar till sig katthåren, då borde "allt" samlas där i stället för precis överallt :Hahaa:
Av Sia
sassa78 skrev:jag har köpt mina på stoff o stil.. men inte fått dem ännu.. typ 179 kr för 100 liter=) återstår att se hur mkt det är;)
Jag köpte det mycket billigare på Bygghandeln, leverantören heter Finja och tillverkar cellplast och cement mm.
Fråga efter EPS-kulor.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?