Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av petwol
Jag hade tänkt att göra en rosa blus/tröja till lilltjejen att ha under en lila velourklänning. Hade tänkt att ha lila rullfållar i ärmarna och kom på idén att även ha rullfåll i halsen. Men hur gör man då för att halslinningen inte ska töja sig :hmm: går det överhuvudtaget eller måste man ha en typ rynktråd som håller ihop det? Tyget i tröjan är i jesey (Jny) Jag har sätt köpetröjor som har rullfåll i halsen men det kanske mest är på singoallor där man har rynkning samtidigt. Då blir det en helt annan modell än vad jag hade tänkt (läs orkar inte göra om mitt mönster :roll: )

Förslag på hur man kan få en liten festlig avslutning till halsen som inte får vara för avancerad :lol:
Användarens profilbild
Av teres
Jag har nog inte sett så mycket med rullfåll i halsen, men en polotröja med rullfål i nederkant och sedan en vanlig tröja med rullfåll där man sedan sytt med elastiskt tråd något varv innanför för att hålla ihop det. Som en rynkning light?
Användarens profilbild
Av puppan
Spontant tänkte jag på singoalla.

Jag har sett på ngn blogg singoalla blusar med rullfåll i ärmslut, halsen och nederkant där mamman sytt med smock i hals, ärmar och midja. Jättesött. Det behöver ju inte vara så mycket smock, kankse ett eller två varv bara.
Av Enid
Absolut enklast är att sy i en smal mudd i halsen. Köp en pyttebit av rejält stretchande muddtyg och klipp en remsa lika lång som halshålet ska vara där det är som minst och 5cm bred, sen klipper du bort 2cm runt halsen. Sy ihop axlarna på båda sidorna. Sy ihop muddbiten till en ring, vik den med sömsmånen innåt och lägg den räta mot räta runt halsen. Nåla fast mitt fram, mitt bak, mitt mellan på båda sidorna och sen mitt mellan alla nålar igen och sy fast hela vägen runt.

Det är det enklaste och snabbaste sättet.
Av petwol
Enid skrev:Absolut enklast är att sy i en smal mudd i halsen. Köp en pyttebit av rejält stretchande muddtyg och klipp en remsa lika lång som halshålet ska vara där det är som minst och 5cm bred, sen klipper du bort 2cm runt halsen. Sy ihop axlarna på båda sidorna. Sy ihop muddbiten till en ring, vik den med sömsmånen innåt och lägg den räta mot räta runt halsen. Nåla fast mitt fram, mitt bak, mitt mellan på båda sidorna och sen mitt mellan alla nålar igen och sy fast hela vägen runt.

Det är det enklaste och snabbaste sättet.
Matchande mudd har jag och det var så jag hade tänkt göra från början men så tyckte jag det skulle bli lite festligare med rullfåll :roll: men det får nog bli det "gamla vanliga" tror jag.

Som det verkar just nu så blir det inga rullfållar någonstans för jag får inte till rullfållen längre... det var länge sedan jag sydde sådan söm och nu går det inte. Undrar vilken overlockinställning som är fel jag har för mig att jag körde helt efter manualen förra gången :hmm: Nu blir det lixsom för mycket söm på baksidan som att den tråden som syns mest på översidan bullar ut sig på undersidan. Eller har jag trätt den lila tråden fel :hmm: får kolla mer ikväll när barnen sover. Felsökning med två pilliga barn i famnen är inte det bästa :lol:
Användarens profilbild
Av LumLumLum
Kom att tänka på denna tråd när jag satt och vek tvätt tidigare idag. Min dotter har ett nattlinne med rullfåll i halsen. Det är påsytt som en mudd, men i enkelt tyg, som är rullfållat. Om ni förstår hur jag menar.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?