Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Alla klagar ju förstås på att vi bär dottern jättemycket. Hon vill inte ligga själv nånstans. Men nu börjar hon ju bli så stor (2,5 mån) att hon väl behöver öva på att lyfta huvudet och sen vända sig, krypa etc. Hur mycket tid per dag behöver hon på en filt på golvet för att hinna öva på sånt där? Jag lär ju ligga alldeles bredvid - annars tror jag inte hon accepterar det.. Inte än iallafall.. Men jag kan väl förstå att det är bra för henne att få röra sig och använda kroppen.. :hmm:
Råden för magträning och även en del om hur bebisens huvud inte ska bli platt kommer sig av att de flesta barn i vår kultur ligger väldigt mycket och oftast på rygg. Att bli buren mycket är en helt annan sak och t ex magläget för att träna nacken blir inte viktigt längre då.
Jag kan ju bara instämma med övriga. Både nacke och de sk core-musklerna får träning när man bär. :vågen: (min unge kröp vid 5 månader och gick vid 9 månader och hon blir buren myyyyycket)
Det finns ett bra blogginlägg om det men jag har länken i min trasiga dator. kanske är det någon annan som har länken?
Håller med ovanstående! Och 2,5 månader - hon är ju fortfarande en liten plutt! Sen tycker jag det är mysigt att halvligga i soffan med bebisen på mage på min bröstkorg. Man kan titta så bra på varandra då och prata lite. :love: eventuell nackträning blir väl i så fall en bieffekt.
Lova var också bestämd med att det där med att ligga på golvet det får hunden stå för, jag ska vara hos mina föräldrar! Läkaren var inte nöjd med att hon inte vände sig på 6-månaderskontrollen men tänk, hon har lärt sig att göra det, krypa och gå ändå minsann :D

Njut av bebisen och bär på ni!
L ville gärna vara på golvet. Kunde sprattla och vrida sig i famnen, men blev nöjd och glad på golvet. Dock vägrade hon att ligga på mage. Men å andra sidan vände hon sig från mage till rygg när hon var några veckor, eftersom hon var så missnöjd. Så då hade vi ju ett argument för varför hon inte behövde ligga på mage. På mage ville hon inte vara förrän hon kunde ta sig dit själv.

Bär på du och följ ditt barns signaler på vad det vill göra!
Vi slog dövörat till när de tjatade om att barnet skulle ligga på mage. Vi såg ju att han var stark i nacken ändå och kollade sig omkring från sjalen. La vi honom på golvet på mage var han ju så missnöjd! Sen vände han sig från rygg till mage när han var tre månader och därefter gillade han läget och låg gärna på mage och försökte ta sig någonstans...

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?